تابناک کرمانشاه گزارش می‌دهد:
در روز‌های اخیر بحث بر سر ورزش و جوانان استان بسیار بوده، انتصاب مدیر کل جدید و کم و کاستی‌ها در این حوزه همچنان مورد بحث و بررسی است به همین بهانه با برخی از اهالی رسانه استان گفتگو کردیم و نظراتشان را در این زمینه جویا شدیم.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 15 November 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه این روز‌ها موضوع ورزش و جوانان در استان بسیار مود توجه است انتصاب مدیر کل جدید و اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده مورد بحث و نقد است به همین منظور با برخی از اهالی رسانه گفتگویی داشتیم، نادر دارستانی سردبیر مجموعه رسانه‌های فرتاک در این راستا اظهار کرد: در دوران مدیریت رحیمی به این دلیل که کار وی در حوزه عمرانی بوده و سابقه اجرایی در این زمینه داشت، در دوران مدیریتش شاهد اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی ورزش بودیم اما در حوزه ورزش و ابعاد قهرمانی آنچنان که باید، شایستگی کسب نکردیم، در دوران فعالیت هوشنگ بازوند به دلیل علاقه‌ای که به حوزه ورزش داشت در امر میزبانی اتفاقات خوبی رقم خورد و مسابقات جاری کشتی را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: اما در ابعادی که از آن بهره برداری کنیم متاسفانه در حوزه ورزشی و قهرمانی نتوانستیم بهره برداری لازم را ببریم،اما دوران مدیریت‌ها به پایان می‌رسد و تغییر و تحولات لازم ایجاد می شود، متاسفانه در تمامی ابعاد و در سراسر استان در حوزه مدیریتی شاهد اتفاقات خوبی نیستیم به دلیل عدم هماهنگی بین استاندار و نمایندگان افرادی برای مدیریت در استان به کار گرفته می‌شوند که از تخصص و تجربه کافی در این زمینه برخوردار نیستند.

وی در خصوص انتصاب منوچهر حاتمی به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود: گرچه در حوزه ورزشی چهره شناخته شده‌ای است و صاحب عنوان و مربی می باشد،  اما در حوزه مدیریت اجرایی و مباحث فنی در ابعاد مختلف تجریه کافی در حوزه مدیریتی ورزش و جوانان را ندارد لذا باید به این نکته توجه کنیم که ورزش و جوانان مختص ورزش نیست و بخش جوانان آن بسیار گسترده بوده و می‌طلبد چهره‌ای در این مقام قرار گیرد که در حوزه مدیریت اجرایی جوانان هم تخصص و تبحر داشته باشد.

دارستانی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی بعید می‌دانم در این حوزه مخصوصا به علت اختلافاتی که بین مدیریت ارشد استان و نمایندگان وجود دارد شاهد اتفاقات و تغییرات خاصی در حوزه استان کرمانشاه باشیم و نتایج درستی اخذ شود، مضاف بر اینکه رسانه‌ها هم به عنوان منابعی که افکار عمومی را هدایت می‌کنند تمایلی به این موضوع نشان ندادند و این باعث می‌شود از اهداف خود فاصله بگیریم.

در ادامه گزارش شعیب نظری مدیر مسئول پایگاه خبری دلاوران مرصاد تصریح کرد: عملکرد صابر رحیمی مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان را از چند منظر می‌توان بررسی کرد، شاخص‌ترین وجه مثبت دوران مدیریت وی، رونق اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه زیر ساخت‌ها بود که در مقایسه با روند کلی سیاست‌های عمرانی و میزان بودجه تخصیص یافته دولت تدبیر و امید در استان قابل دفاع است، در حوزه ورزش قهرمانی آنچه که شایسته ورزش استان است هیچگاه تحقق نیافت، اما بازهم نمی‌توان در این حوزه نمره ضعیفی به صابر رحیمی داد اگر چه می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد:، اما شاید مهم‌ترین انتقادی که به دوران تصدی مدیریت وی وارد است دخالت خارج از عرف اداره کل ورزش و جوانان در انتخابات هیئت‌های ورزشی بود که این اواخر صدای همه را در آورده بود مهندسی انتخابات ریاست هیئت‌های ورزشی در همه جا مرسوم است، اما نه تا به این حد!

نظری یادآور شد: منوچهر حاتمی از نظر سبقه ورزشی فرد قابل احترامی است اما به نظرم برای تصدی این پست به مراتب افراد توانمندتری نسبت به ایشان در دسترس بودند و لازم بود از چهره‌های توانمند که حتی در سطح کلان مدیریت ورزشی دارای جایگاه هستند استفاده می‌شد.

مدیر مسئول پایگاه خبری دلاوران مرصاد یادآور شد: باید قبول کنیم امروزه موفقیت در میدان‌های ورزشی دیگر بسته به اتفاق و، اما و اگر نیست. باید کار و برنامه ریزی مدون مطابق با استاندارد‌های روز دنیا داشت. در جلسه معارفه شنیدم که منوچهر حاتمی اعلام کردند سعی می‌کنم میزبانی مسابقات مهم ورزشی و میزبانی اردو‌های تیم ملی را برای استان بگیرم. خب این‌ها بد نیست و قطعا بی تاثیر هم نیست، اما بپذیریم این نگاه سالهاست که در مدیریت ورزش منسوخ شده توجه به ورزش همگانی و ورزش قهرمانی نیاز به شناخت و برنامه ریزی دقیق دارد ذاتا فرد ناامیدی نیستم و اصولاً همیشه و در همه حال به آینده امیدوارم، لذا آرزو دارم که مدیر جدید ورزش استان موفق شود و بتواند مشکلات عدیده‌ای که بر سر راه ورزش استان است را رفع و رجوع کند.

فرزاد منتی سرپرست روزنامه سپهر غرب هم در این راستا اظهار کرد: بیشترین زمان مدیریتی که در استان از نظر مدیریت ورزشی داشتیم متعلق به صابر رحیمی بود، باید در نظر داشت استان کرمانشاه وضعیت ویژه‌ای نسبت به استان‌های دیگر در این حوزه دارد و تعداد قهرمان‌ان ملی این خطه نسبت به برخی استان‌ها خصوصا در رشته‌های رزمی بسیار بیشتر است. این امر توقعات از مدیریت ورزش و جوانان در استان را بالا می‌برد و نیاز به یک مدیریت قوی را می‌طلبد.

وی افزود: در خصوص عملکرد صابر رحیمی باید تعامل با قهرمانان را در نظر بگیریم که میزان موفقیت‌ها چقدر بوده که متاسفانه تعامل مثبتی نبود بسیاری از قهرمانان سطح ملی ما نزول کردند، از ورزش جدا شده و برخی هم از کشور خارج شدند که نشان دهنده این است  که توقعاتی که از او می‌رفت برآورده نشده، در خصوص برخی رشته‌های خاص هم که در گذشته یعنی حدود ۱۰ الی ۱۵ سال قبل مانند کُشتی و والیبال همواره موفق بودند اکنون دچار رکود شدند که قطعا بخش بزرگی از آن به مدیریت صابر رحیمی بازمی گردد.

سرپرست روزنامه سپهر غرب تاکید کرد: اکنون در کشور فوتبال مورد توجه است، اما فوتبال استان ما روز به روز افت می‌کند و رحیمی هیچ فکری برایش نکرد، قطعا یکی از علل مهم آن مدیریت رحیمی بوده که فوتبال به انزوا و حاشیه رفته و به دلالان در فوتبال بها دادند.

وی در خصوص انتصاب حاتمی گفت: وی در ورزش رزمی نسبتا خوب بوده و باید به او زمان داد، هر چند با انتصاب وی مخالفت شده، اما باید منتظر ماند و به این موضوع هم توجه داشت که انتظار از مدیر کل ورزش و جوانان بالاست که تحولی در ورزش استان به وجود بیاورد و قطعا این تحول نیازمند تغییرات در معاونت‌ها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار