مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: حجم ترانزیت خارجی مقصد از طریق مرز خسروی ٧٧ میلیون دلار به وزن ٨٢ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ٢۴١ درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶ 17 December 2022

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در ۸ ماهه سال جاری ۵۴۵ میلیون دلار صادرات به وزن یک میلیون و ۳۹۰ هزار دلار
از مرز خسروی انجام شد که از لحاظ وزنی ۴۳ درصد رشد و از لحاظ ارزشی هم با ۲۵ درصد رشد همراه بوده است.

وی افزود: در مرز خسروی انواع کالا‌ها از جمله اقلام فلزی مانند میلگرد و ورق و سایر محصولات فلزی کاشی و سرامیک و سنگ‌های ساختمانی، ظروف یکبار مصرف لوله‌های ساختمانی و میوه و تره بار صادر می‌شود.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: در ۸ ماهه سال جاری حجم صادرات از مرز سومار ۳۵۱ میلیون دلار به وزن ۸۴۸ هزار تن بوده که از لحاظ وزنی با ۷ درصد کاهش و از لحاظ ارزشی با ۱۲ درصد رشد همراه بوده است.

وی گفت: در مرز خسروی رویه جدیدی فعال شده و آن هم بحث ترانزیت است، حجم ترانزیت خارجی مقصد از طریق مرز خسروی ۷۷ میلیون دلار به وزن ۸۲ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ۲۴۱ درصد رشد را نشان می‌دهد، عمده کالا‌هایی که از کشور‌های دیگر از مرزی ورود کرده و از خسروی به خاک عراق رفته است شامل میوه، تخم مرغ و گوشت منجمد بوده است.

وی تصریح کرد: عمده واردات از طریق کرمانشاه است
و عمدتا ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه واحد‌های تولیدی را شامل می‌شود، حجم واردات از کرمانشاه ۳۹ میلیون دلار به وزن ۳۷۰۰ تن بوده که از لحاظ وزنی ۱۷ درصد و از لحاظ ارزشی ۴۶ درصد رشد داشته است.

رحمانی پور با اشاره به ملاقات‌های مرزی تاکید کرد: پیگیری‌ها با طرف مقابل در جلسات ملاقات مرزی سعی می‌کنیم مشکلات موجود رفع و تبادل کالا‌ها تسریع یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار