به گفته مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه هفته‌ای دو کاروان از کرمانشاه و از طریق مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 19 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سعید کریمی خو امروز(۲۸ آذر) در حاشیه همایش روحانیون و مداحان حج و زیارت استان کرمانشاه، با اشاره به تداوم اعزام‌های کاروانی به عتبات عالیات از مرز خسروی، اظهار کرد: در حال حاضر هفته‌ای دو کاروان از کرمانشاه از مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام می‌شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به شرایط خوب مرز خسروی بویژه از نظر امکانات زیرساختی، از سایر استانها هم دعوت کرده‌ایم تا کاروان‌های خود را از طریق این مرز اعزام کنند که تاکنون چند استان کشور هم استقبال کرده‌اند.

مدیرحج وز یارت استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر دو بسته سفر برای اعزام زائرین به عتبات عالیات وجود دارد، گفت: هزینه بسته‌ عادی حدود شش میلیون تومان و هزینه بسته ارزان قیمت یا اقتصادی حدود چهار میلیون تومان است.

وی خبر خوبی هم برای مشتاقان زیارت عتبات عالیات داشت و اعلام کرد: پیگیریم حدود ۷۰ درصد از هزینه های سفر زائرین در قالب تسهیلات به آنها پرداخت شود.

کریمی خو ادامه داد: این طرح با حمایت خیرین و دفاتر زیارتی استان انجام می شود که طی آن زائرین ۷۰ درصد از هزینه‌های اعزام خود را پس از معرفی به بانک به شکل وام قرض الحسنه دریافت می‌کنند.  

وی در ادامه به برنامه ریزی سازمان حج و زیارت برای حج تمتع سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: این سازمان مدتی پیش فراخوانی برای بروزرسانی اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع داد که برخی اقدام کردند، اما هنوز برخی از ودیعه گذاران برای بروزرسانی اطلاعات خود اقدامی نکرده‌اند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا از همه ودیعه گذاران می‌خواهیم که با مراجعه به سامانه http://Reserve.haj.ir  اطلاعات خود را بروزرسانی کنند.   

وی با بیان انیکه مقدمات حج ۱۴۰۲ در حال انجام است، ادامه داد: یکی از این اقدامات انتخاب مدیران کاروانها است که در حال انجام است و بزودی اسامی کاروان‌ها از طرف سازمان حج و زیارت کشور اعلام می‌شود.

کریمی خو در ادامه در خصوص برگزاری همایش روحانیون و مداحان حج و زیارت استان کرمانشاه اظهارکرد: روحانیون کاروانهای حج تمتع، عمره و عتبات عالیات و مداحان کاروان های عتبات در این همایش حضور دارند که با حضور مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان قم به بیان مشکلات و فعالیت های خود می پردازند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه اعلام کرد: کاروان هایی که از طرف مجموعه حج و زیارت استان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، به همراه آنها یک روحانی و یا یک مداحهست که به امور فرهنگی و مذهبی زائرین می‌پردازد.

وی با بیان اینکه حضور این افراد باعث می شود به بار معنوی سفر زائرین اضافه شود، اظهار کرد: این افراد در طول سفر زائرین را با آداب و فلسفه زیارت و معارف اهل بیت آشنا می‌کنند.

به گفته این مسئول در حال حاضر در سطح استان ۱۰۲ روحانی و مداح هستند که در سفرهای عتبات عالیات کاروان‌ها را همراهی می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار