مدیرگروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه بر تزریق سالانه یک دُز واکسن کرونا تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 21 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سارا شاه آبادی با بیان اینکه هنوز نمی‌توان با اطمینان در خصوص آینده کرونا صحبت کرد، گفت: خوشبختانه باتوجه به واکسیناسیون صورت گرفته در سطح جامعه وارتقاء ایمنی و از طرفی ضعیف شدن سویه کرونا، در حال حاضر وضعیت خوبی در زمینه این بیماری داریم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت موجود به معنای پایان گرفتن کرونا و ازبین رفتن خطر آن نیست و این ویروس همچنان در سطح جامعه است و هیچ چیز در خصوص رفتار آینده آن قابل پیش‌بینی نیست.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: سویه فعلی در سطح استان همان "اُمیکرون" است که ضعیف شده، اما هنوز هیچ چیز به طور قطعی در این زمینه قابل پیش بینی نیست.

شاه آبادی در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از 80 درصد افراد واجد شرایط در استان دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: در حال حاضر تزریق دوزهای سوم و چهارم ادامه دارد و توصیه می‌شود افرادی که تاکنون تزریق نکرده‌اند، در این زمینه اقدام کنند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان افزود: همچنین با توجه به استمرار ویروس کرونا، تزریق سالانه یک دُز واکسن کرونا الزامی است، چرا که وجود این ویروس مشابه آنفلوآنزا است و باید سالانه در برابر آن واکسن تزریق شود.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمامی پایگاه‌های بهداشت و خانه‌های بهداشت روستایی تزریق واکسن کرونا ادامه دارد و کمبودی در این زمینه نداریم.

این مسئول در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، گفت: استفاده از ماسک نه تنها در برابر کرونا، بلکه در برابر ویروس‌های دیگر مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم موثر است.

مدیرگروه بیماریهای واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان افزود: سال گذشته در فصل سرما که مردم از ماسک استفاده می‌کردند شاهد کاهش چشمگیر مبتلایان آنفلوآنزا بودیم و در همین راستا توصیه می‌شود حداقل در فصول سرد سال استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماریهای تنفسی رعایت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار