مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: امنیت زیستی طیور جهت جلوگیری از بروز بیماری‌های واگیر در روستا‌ها و همچنین واحد‌های صنعتی با روش‌های مختلف باید افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ 23 December 2022

بایدحسین حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های دامپزشکی آموزش و اطلاع رسانی صنعت طیور است که با همکاری تشکلات در این زمینه کلاس‌هایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این دوره‌ها در شهرستان روانسر و برای مرغداران این شهرستان، افزود: این دوره در کنگاور و هرسین نیز برگزار شد همچنین با همکاری ستاد پدافند غیر عامل استان جلسه آنفلوآنزای فوق حاد با رویکرد پدافندی با حضور تشکل‌ها و اساتید دانشگاه برگزار گردید.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد:  در این دوره‌ها به بخش خصوصی واحد‌های صنعتی به منظور اطلاع رسانی و آموزش برای این که چه اقداماتی انجام دهند، آموزش داده می‌شود همچنین اصول امنیت زیستی را مطرح کردیم که بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم جلوی پرندگان مهاجر وحشی را بگیریم، اما می‌توان واحد‌های صنعتی را در مقابله با این بیماری و سایر بیماری‌ها مقاوم سازی و واکسینه کرد، یادآور شد: امنیت زیستی باید در واحد‌های صنعتی و روستا‌ها افزایش یابد ما از طریق رسانه‌ها و آموزش‌ها اعلام کردیم که روستاییان پرنده‌های خود را در محیط روستا رها نکنند و این مهم به یک فرهنگ تبدیل شود.

حیدری تاکید کرد: اقدامات این چنینی منجر به جلوگیری از بروز بیماری واگیر از جمله ٱنفلوانزای فوق حاد پرندگان در میان طیور می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار