به گفته ناظر گمرکات استان کرمانشاه، صادرات از مرزهای استان طی ۹ ماهه امسال از مرز دو میلیارد دلار گذشت.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 25 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا بختیار رحمانی‌پور با بیان اینکه در ۹ ماهه  امسال دو میلیارد و ۲۳ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۹۰ دلار کالا به وزن پنج میلیون و ۱۲۸ هزارو ۲۹۳ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش چهار درصد و از حیث وزن هفت درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این میزان صادرات، گمرک پرویزخان با صادرات ۶۵۱ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۷۶۶ دلار کالا به وزن یک میلیون و  ۶۸۹ هزار و ۲۰ تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه یادآور شد: گمرک خسروی هم با صادرات ۶۲۱ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۸۳ دلار کالا و گمرک سومار با صادرات ۳۸۲ میلیون و ۹۱۲ هزارو ۶۴۵ دلار کالا در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف اعلام کرد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه اشاره‌ای نیز به آمار ۹ ماهه واردات  گمرکات استان داشت و اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۴۹ میلیون و ۵۴ هزار و ۱۷۹ دلار کالا به وزن ۶۸۱۳ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش هشت درصد و از حیث وزن ۶۲ درصد کاهش داشته است.

رحمانی پور عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن و تجهیزات خط تولید عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار