سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از لزوم توجه به طرح‌های دانش بنیان در تامین منابع آبی کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 01 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر طهماسب نجفی بعد از ظهر شنبه در قرارگاه عملیاتی آب شرب استان کرمانشاه با تاکید بر توجه به طرح‌های جدید و ابتکاری در تأمین آب پایدار کرمانشاه و اشاره به ارائه برنامه‌ای در قالب دانش بنیان برای استحصال آب از رطوبت هوا این گونه طرح‌ها را بسیار تأثیر گذار و مهم عنوان کرد و اظهار کرد: باید به طرح‌های ابتکاری و جدید توجه ویژه داشته باشیم زیرا با توجه به کاهش بارندگی‌ها، انجام روش‌های گذشته دیگر پاسخگو نیست.

وی با اشاره به وجود شرکت‌های متعدد دانش بنیان در استان کرمانشاه، افزود: دستگاه‌های ذیربط با همکاری این شرکت‌ها می‌توانند روش‌های نوین را برای تأمین آب پایدار استان شناسایی و عملیاتی کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خواستار بررسی طرح استحصال آب از رطوبت هوا توسط امور آب و شرکت آبفا استان شد و گفت: این طرح باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و چنانچه امکان انجام آن در کرمانشاه وجود دارد باید هر چه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.

نجفی فرهنگ سازی و مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های مربوط به صرفه جویی و تأمین منابع آبی را مهم و الزامی بیان و تصریح کرد: باید به سمت مشارکت مردم در صرفه جویی و تأمین منابع آبی پایدار حرکت کنیم زیرا هر کجا که مردم حضور و همکاری داشته‌اند طرح‌ها با پیشبرد بهتری همراه بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به بررسی‌های انجام شده در خصوص احتمال تنش کم آبی برای شهر هرسین در تابستان سال آینده، دستگاه‌های ذیربط را مسئول این موضوع دانست و از آنها خواست که از سریعاً به دنبال مشکل کم آبی در این شهر باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار