در جلسه قرارگاه عملیاتی آب شرب استان یک طرح دانش بنیان به عنوان "استحصال آب از رطوبت هوا" برای تامین منابع آبی در استان مطرح شد که با استقبال سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری روبرو و وی خواستار بررسی دقیق و همه جانبه این طرح به منظور اجرایی شدن در استان شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 02 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی استانداری  "مهندس طهماسب نجفی" در قرارگاه عملیاتی آب شرب استان با تاکید بر توجه به طرح های جدید و ابتکاری در تامین آب پایدار کرمانشاه و اشاره به ارائه برنامه ای در قالب دانش بنیان برای استحصال آب از رطوبت هوا این گونه طرح ها را بسیار تاثیر گذار و مهم عنوان کرد و اظهار داشت: باید به طرح های ابتکاری و جدید توجه ویژه داشته باشیم زیرا با توجه به کاهش بارندگی ها، انجام روش های گذشته دیگر پاسخگو نیست.

وی با اشاره به وجود شرکت های متعدد دانش بنیان در استان تصریح کرد: دستگاه های ذیربط با همکاری این شرکت ها می توانند روش های نوین را برای تامین آب پایدار استان شناسایی و عملیاتی کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خواستار بررسی طرح استحصال آب از رطوبت هوا توسط امور آب و شرکت آبفا استان شد و گفت: این طرح باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و چنانچه امکان انجام آن در کرمانشاه وجود دارد باید هر چه سریعتر عملیاتی و اجرایی شود.

نجفی فرهنگ سازی و مشارکت مردم در اجرای برنامه های مربوط به صرفه جویی و تامین منابع آبی را مهم و الزامی بیان کرد و گفت: باید به سمت مشارکت مردم در صرفه جویی و تامین منابع آبی پایدار حرکت کنیم زیرا هر کجا که مردم حضور و همکاری داشته اند طرح ها با پیشبرد بهتری همراه بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به بررسی های انجام شده در خصوص احتمال تنش کم آبی برای شهر هرسین در تابستان سال آینده، دستگاه های ذیربط را مسئول این موضوع دانست و از آنها خواست که از سریعاً به دنبال مشکل کم آبی در این شهر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار