امام جمعه هرسین با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار دلها گفت: ولایتمداری ویژگی شاخص شهید سلیمانی بود.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 03 January 2023

به گزارش خبرگزای تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر حجت الاسلام حسن رضایی با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت مداری در مکتب حاج قاسم اظهار کرد: مکتب حاج قاسم، مکتب ولایت و قرآن است و این شهید در تلاش بود تا مبانی فکری و عملی خود را با قرآن، سنت معصومین (ع) و اندیشه‌های امامین انقلاب که برگرفته از آموزه‌های اصیل دینی است، پیوند بزند.

وی افزود: حاج قاسم در درجه اول عبد مخلص خداوند متعال بود و ولایت‌مداری از سرچشمه عبودیت مخلصانه وی و پیروی از دستورات ناب اسلام واقعی نشأت می‌گیرد.

امام جمعه هرسین تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی تربیت شده اسلام ناب و شاگرد مکتب امام راحل (ره) است، همان اسلامی که ظلم ستیز، استکبار ستیز و حامی مظلوم است و ترس از قدرت‌های ظاهری فرعون‌های زمان ندارد چون ایمان قلبی و عملی به قادر متعال و به نصرت الهی نیز در مسیر مقاومت باور دارد.

رضایی بیان کرد: ولایت مداری، ولایت باوری و ولایت محوری از دیگر شاخصه‌های بارز اخلاقی، رفتاری و عملکردی سردار حاج قاسم سلیمانی است بگونه‌ای که محور تمام اقدامات ایشان «ولایت» بود.

 

وی عنوان کرد: بیداری اسلامی و تبیین و تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی و تقویت محور مقاومت در برابر استکبار جهانی از دستاوردهای نظام اسلامی با رهبری حکیمانه امامین انقلاب است و بر همین اساس نیز بیشترین هجمه دشمنان بر ستون خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه متمرکز شده است.

رضایی ادامه داد: شوق و ذوق سردار رشید اسلام به ولایت فقیه یک امر قلبی بوده و می‌توان علاقه به ولایت فقیه را در گفتار و رفتار و حتی چشمان این سردار رشید و کرنش و اطاعت محض در مقابل ولی فقیه را به وضوح ملاحظه کرد و به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر و ولایت مدار بود.

امام جمعه هرسین افزود: حاج قاسم سلیمانی بزرگ مردی است که نه فقط مردم ایران بلکه تمامی آزادیخواهان جهان مدیون رشادت‌های این شهید هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار