مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: به مناسب سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بازدید موزه‌ها و اماکن تاریخی کرمانشاه امروز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه رایگان است.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 03 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر «محمدرضا سهیلی» با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: گرامیداشت و زنده نگه داشتن راه شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی بزرگ انسانی و نماد مقاومت و وفاداری وظیفه‌ای است که بر عهده تک به تک ما است.

وی اظهار داشت: به پاس جایگاه والای این شهید بزرگوار در سالگرد شهادت ایشان بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه به صورت رایگان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه در پنج محوطه تاریخی طاق‌بستان، بیستون، معبد آناهیتای کنگاور، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی بازدید به صورت تهیه بلیط است که در روز جاری رایگان هستند.

وی عنوان کرد: ساعت بازدید از سایت جهانی بیستون و معبد آناهیتا و طاق‌بستان هشت صبح تا ۲۰ غروب است و تکیه‌های معاون الملک و بیگلربیگی از ساعت هشت صبح تا ۱۴ ظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

به گزارش ایرنا، بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ درحمله موشکی پهپادهای آمریکایی، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان به شهادت رسیدند.

این حمله با دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا انجام شد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار