سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، مجموع اعتبارات و تسهیلات پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان را بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از محل اعتبارات اجتماعی نفت بیش از ۲۰۸ میلیارد تومان به استان تخصیص یافت و تصمیمات لازم برای تخصیص این اعتبارات اتخاذ شده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ 04 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «طمهاسب نجفی» در جلسه پیگیری پروژه های سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه از محل اعتبارات وزارت نفت با اشاره به اجرای دیگر پروژه های سفر دکتر رئیسی به استان اظهار داشت: از مدیران دستگاه های اجرایی استان انتظار داریم که تلاش خود را برای جذب و افزایش اعتبارات لازم از وزارتخانه های ذیربط خود افزایش دهند.

وی بیان داشت: دستگاه های اجرایی هر چقدر که توان جذب تخصیص از وزارتخانه های خود را داشته باشند ما هم در استان به اجرای پروژه های دستگاه ها از محل اعتبارات استانی کمک خواهیم داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه وی همچنین به زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در دولت اشاره و تصریح کرد: دستگاه ها باید ضمن جدیت برای جذب تخصیص مناسب از بودجه سال آینده از ظرفیت مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم استان برای کمک به جذب تخصیص نیز استفاده کنند.

اجرای پروژه های سفر رئیس جمهور یک تحرک خوب در توسعه استان ایجاد می‌کند

نجفی در ادامه سخنانش گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه های سفر رئیس جمهور می‌تواند به اشتغال و توسعه کرمانشاه بسیار کمک کند و یک تحرک محسوس ایجاد کند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: یکی از اهداف مهم سفر استانی رئیس جمهور، کمک به تکمیل طرح‌های نیمه تمام مهم و کلیدی است.

وی افزود: با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای کشور، اعتبارات مناسبی برای تکمیل تعداد قابل توجهی از پروژه های کلیدی کرمانشاه مانند نوسازی باند فرودگاه کرمانشاه، اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه _ خسروی، تکمیل بزرگراه هرسین _ نورآباد و جاده زله زرد _ سومار و ... مصوب شده است.

نجفی با تاکید بر این اینکه جذب این اعتبارات نیازمند پیگیری های ویژه است در ادامه گفت: مدیران باید با پیگیری مداوم هرچه سریع‌تر با استفاده از ظرفیت نماینده‌های مجلس سهم استان از اعتبارات ملی را جذب کنند و پروژه را سریع تر به اتمام برسانند.

وی یادآور شد: در این میان هر دستگاهی بتواند سهم بیشتری از این منابع تعریف شده را جذب کند از اعتبارات استانی هم سهم بیشتری خواهد داشت.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری افزود: برخی از این پروژه ها دارای ۸۰ درصد پیشرفت هستند که اتمام و بهره‌برداری از آن ها در اولویت قرار دارد.

دولت سیزدهم در جریان بیست و هشتمین سفر استانی خود ۲۳ تیرماه امسال به استان کرمانشاه سفر کرد و بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان مصوبه برای تسریع در توسعه و آبادانی این استان به تصویب رساند و اکنون با آغاز اجرای این مصوبات شاهد تبدیل شدن کرمانشاه به کارگاه بزرگ عمرانی هستیم.

بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان در قالب ۲۸ فصل عمرانی و اقتصادی، ۲۰۹ طرح و پروژه عمرانی و همچنین ۱۲۳ طرح تسهیلاتی به ۳۲ دستگاه اجرایی استان اختصاص یافته است که از این مقدار حدوداً ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای،۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۲۱۲ میلیارد تومان سایر اعتبارات می باشد.

همچنین از کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای مبلغ هشت هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور، بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات استان، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهدات وزارتخانه ها، یک هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت، یک هزار و ۵۶ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات اجتماعی نفت می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار