یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به کوتاهی دوره کمون زیرسویه‌های جدید امیکرون، گفت: این زیرسویه‌ها بطور معمول ظرف سه تا پنج روز علائم خود را نشان می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 12 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر علیرضا جانبخش با اشاره به شیوع زیرسویه‌های جدید امیکرون گفت: این زیرسویه‌ها از قدرت سرایت بالایی برخوردارند و نیاز است افراد بیش از گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

وی افزود: چنانچه افراد تماس نزدیک و رو دررو با فرد بیمار داشته باشند، این امکان وجود دارد که به راحتی و ظرف مدت کوتاهی در حد چند دقیقه افراد مبتلا شوند.

جانبخش خاطرنشان کرد: البته در بحث انتقال بیماری مواردی از جمله میزان مصونیت افراد، قدرت سیستم ایمنی بدن افراد، وجود بیماریهای زمینه‌ای و...اثرگذار است.

این متخصص بیماریهای عفونی در ادامه با اشاره به کوتاه شدن دوره کمون زیرسویه‌های جدید امیکرون، گفت: زیرسویه‌ها و سویه‌های قبلی حدود سه تا 14 روز پس از ورود به بدن خود را نشان می‌دادند که در زیرسویه‌های جدید این مدت زمان کمتر شده است.

جانبخش خاطرنشان کرد: هم اکنون دوره کمون زیرسویه‌های جدید امیکرون به سه تا پنج روز رسیده است.

وی یادآور شد: این زیرسویه‌ها عمدتا خود را با علامت گلودرد نشان می‌دهند و گلودرد تا حدودی علامت بارز در تشخیص و تمایز این دو زیرسویه جدید از سویه‌های قبلی و آنفلوآنزا و... محسوب می‌شود.

جانبخش گفت: در کنار گلودرد، علائمی مانند سردرد، تب خفیف و حتی لرز در مبتلایان این زیرسویه‌های جدید مشاهده می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار