مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه از وجود ٩ ایستگاه سنجش آلودگی هوا به منظور پایش جوی و آلودگی هوا در سطح استان خبر داد و گفت: این ایستگاه ها افزایش می یابند.
کد خبر: ۱۰۸۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ 18 January 2023

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به هفته هوای پاک که در آن قرارداریم اظهار کرد:
ایستگاه های سنجش آلودگی هوا سنجش گر هستند
و شرایطی که در منطقه و شهر حاکم است از بحث ریزگردها به ما نشان می دهند.

وی افزود: این دستگاه ها پیش بینی جوی و آلودگی را خواهند داشت به این ترتیب با اقدام دستگاه ها از لحاظ بهداشت عمومی افرادی که جزو گروه های حساس هستند شرایط آلودگی شهر را می دانند و در کمیته اضطرار آلودگی هم تصمیم برای تعطیلی ها بر این اساس اخذ می شود.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: افزایش تعداد دستگاه ها باعث به روز شدن اطلاعات مرتبط با آلودگی هوا می شود و حالت های اضطرار و هشدار و بحران را زودتر به مردم اعلام می کنیم.

وی گفت: اعتبار برای ایستگاه های سنجش آلودگی هوا سه ساله تخصیص می یابد امسال هم تا کنون مبلغی در نظر گرفته شده اگر چه هنوز تخصیص نیافته است
اما ما در شهرستان ها با همکاری فرمانداری و شهرداری زمین ها را در نظر گرفته و مکان یابی کردیم به محض اینکه دستگاه ها به ما داده شود در غرب استان شهرستان های گیلانغرب و روانسر و شرق استان سنقر و صحنه را پوشش می دهیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان صحنه شهرداری 50 متر زمین اختصاص داده که بحث صفحه های نمایشگر و دستگاه های لازم آن را نصب و راه اندازی می کنیم.

جلیلیان تاکید کرد: اکنون 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان داریم، 4 ایستگاه در شهر کرمانشاه
واقع در میدان آزادی، پالایشگاه، محوطه شهرداری و زیبا پارک، از ورودی استان هم شهرستان های قصر شیرین، سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، کنگاور و پاوه ایستگاه سنجش آلودگی هوا دارند. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار