نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین با توجه به موقعیت جغرافیایی که این منطقه به غرب آسیا به ویژه عراق ،سوریه و دریای مدیترانه دارد از بهترین مناطق آزاد کشور برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ 17 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «شهریار حیدری» در گفت و گویی خبری با قدردانی از حضور حماسی مردم استان کرمانشاه در راهپیمایی دشمن شکن۲۲ بهمن افزود: طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین از ۲ ماه پیش شروع شده و پیمانکار و مشاور این طرح نیز مشخص و مطالعه این طرح در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: مطالعه طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین یکساله است اما از مشاور طرح خواسته ایم که مطالعه طرح در حال اجرا در مدت ۶ ماه به اتمام برسد و مستمر پیگیر هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه گفت: این منطقه در ۲ فاز عملیاتی می شود که مرحله اول آن که به پایان برسد زمین آن آماده واگذاری برای سرمایه گذاری است و مرحله دوم آن نیز از مرز پرویزخان تا مرز خسروی است و پس از اتمام آن واگذار می شود و با توجه به اعلام آمادگی هایی که برای سرمایه گذاری است ریشه بیکاری برای سال های آینده کنده می شود و نیازمند نیروی کار حتی از استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بحث اساسنامه طرح منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین نیز برای تعیین هیات مدیره در شورای نگهبان تصویب شده که با اعتباری که سال آینده از طریق کمیسیون تلفیق و در برنامه دولت هست تخصیص پیدا می کند عملا منطقه آزاد تجاری قصرشیرین وارد فاز اجرایی عملیاتی شده است.

حیدری ادامه داد: از هم اکنون استقبال بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین از سراسر کشور و کشورهای عراق و سوریه اعلام و ارسال شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بحث کوله بری گفت: این طرح با ۲ فوریت و تلاشی که انجام شد در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و برای اقدام های بعدی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است.

وی اظهار کرد: دوشنبه هفته آینده با مسوولیت بنده بررسی بیشتری برای کوله بری انجام می شود و بعد از تصویب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌ در صحن مطرح می شود تا برای تایید در شورای نگهبان ارسال شود.

حیدری افزود: طرح کوله بری مزایای خوبی دارد از حمله اینکه برای شهرستان های مرزی محدودیت کیلومتری ندارد چون در گذشته تا شعاع ۲۰ کیلومتر را شامل می شد.

وی ادامه داد: این طرح برای چهار استان مرزی در مرحله اول و در مراحل بعدی نیز استان های بیشتری از آن برخوردار می شوند که جزئیات بیشتر آن پس از تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار