معاون صنایع دستی کرمانشاه:
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از صدور مجوز برای فعالیت کارگاه های محلی دوز توسط میراث فرهنگی خبر داد و گفت‌: بر فعالیت این کارگاه نظارت و با متخلفان برخورد می کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 22 February 2023
امین کوگانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: یکی از رشته های مصوب در صنایع دستی دوخت لباس های محلی اقوام است که دارای زیر مجموعه کوردی ، لری و بلوچ می باشد و در استان کرمانشاه، لباس کوردی دوخته می شوند.
 
وی ادامه داد: محلی دوزان کرمانشاهی آمادگی کامل برای ارائه خدمات در ایام عید برای گردشگران نوروزی دارند ، بیشتر محلی دوزان کرمانشاهی در راسته بازار و شهرستان های جوانرود و روانسر ارائه خدمات می دهند.
 
وی در خصوص غرفه های لباس محلی افزود: درشهر کرمانشاه هم هر ساله غرفه هایی مخصوص لباس های محلی داریم  و لباس کوردی در این غرفه ها موجود هستند که مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار می گیرند.
 
وی در رابطه با قیمت لباس محلی عنوان کرد: برای قیمت لباس های محلی که زیر مجموعه صنایع دستی استان هستند حد مشخصی وجود ندارد چرا که قیمت گذاری در صنایع دستی دشوار است، مواد اولیه مهم ترین بخش برای تعیین قیمت صنایع دستی می باشد.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزه صنایع دستی مواد اولیه ازبهترین مواد به دست می آید و مواد شیمیایی در آن به کار برده نمی شود و همواره از مواد طبیعی برای آن استفاده می شود، هنگامی که مواد اولیه مرغوب نباشد هنرمند نیز نمی تواند محصولی شکیل تحویل بدهد معمولا محصولات صنایع دستی که ساخته می شوند مرغوب هستند چرا که کار دست هنرمندان هستند در واقع هر میزان مواد اولیه بهتر باشد کار خروجی نفیس تر است.
 
کوگانی تاکید کرد:کارشناسان ما همواره بر فعالیت محلی دوزان نظارت و با متخلفان برخورد می کنند همچنین تمامی محلی دوزان برای کارگاه های خود باید از ما مجوز بگیرند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار