با نزدیک شدن روزهای پایانی سال مشکل افت فشار و قطعی آب در برخی از نقاط شهر کرمانشاه دوباره شدت گرفته و مردم این مناطق را با چالش‌هایی مواجه کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸ 13 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، مردم محلاتی از جمله خیام، سعدی و بهار کرمانشاه از سال‌ها پیش با مشکل افت فشار و قطع آب خصوصا در فصل گرم سال مواجه‌اند، مشکلی که مدیران شرکت آب و فاضلاب را وا داشت تا با اجرای پروژه‌ای این مشکل را برطرف کنند.

پروژه‌ای که ۲۰ تیر ماه امسال تحت عنوان عملیات انتقال آب از مخازن چمن به مخزن جمهوری شهر کرمانشاه آغاز شد تا با بهره‌برداری از آن، مشکل آب مردم جنوب شهر کرمانشاه پس از چند دهه مرتفع شود.

طبق اعلام صورت گرفته، با اجرای این پروژه، مشکل توزیع آب برای جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر از شهر کرمانشاه مرتفع می‌شد و بخشی از مردم ساکن جنوب شهر کرمانشاه با قطع آب خداحافظی می‌کردند.

 در مراسم آغاز عملیات این پروژه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه را دو ماه اعلام کرد و حتی عنوان کرد که تلاش می‌کنیم این طرح زودتر هم به بهره‌برداری برسد تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند، اما اکنون در واپسین روزهای اسفند ماه خبری از افتتاح آن نیست و قطع آب و افت فشار، ساکنان این مناطق را با چالش مواجه کرده است.

"ن. چگنی" یکی از ساکنین منطقه سعدی کرمانشاه با بیان اینکه این روزهای پایان سال قطعی آب در این محله تشدید شده، گفت: در گذشته هر روز از ساعت ۲۳ شب به بعد افت فشار و یا قطعی داشتیم که تقریبا تا پنج صبح ادامه داشت و در طی روز نیز افت فشار و یا قطعی از ساعت ۱۴ تا ۱۷ رخ می‌داد و چون معمولا قطعی در همین ساعات بود برای آن آمادگی داشتیم، اما اکنون ساعت قطعی و افت فشار تغییر کرده و در ساعات مختلف برای چند ساعت بدون آب هستیم.

وی ادامه داد: اکثر مردم این منطقه به دلیل سابقه طولانی قطع آب مخزن ذخیره آب دارند، اما در شرایط کنونی که بسیاری از منازل به دلیل نظافت پایان سال مصرف آب بیشتری دارند، دیگر منبع ذخیره جوابگوی نیازشان نیست.

چگنی افزود: این وضعیت قطعی مکرر آب برای خانواده‌ها خصوصا افرادی که بچه کوچک دارند مشکلات بهداشتی فراوانی ایجاد کرده است.

"ح. شمسی‌پور" از دیگر ساکنین منطقه خیام کرمانشاه است و با بیان اینکه در زمستان امسال وضعیت قطعی مکرر و روزانه آب در این منطقه کمی بهتر شده بود، افزود: اکنون چند روز است که قطعی‌ها از سر گرفته شده و محدود به ساعت مشخصی هم نیست. برای مثال روز گذشته از ساعت ۱۳ تا ۱۶ قطعی آب داشتیم و روز قبل از آن نیز قطعی در ساعاتی از صبح رخ داد.

 این شهروند کرمانشاهی افزود: مردم بسیار امید داشتند که با رسیدن آب سد گاوشان و بهبود شرایط بارش‌ها دیگر شاهد از سرگیری قطعی‌ها نباشیم که متاسفانه این روند دوباره از سر گرفته شد و این نگرانی را ایجاد می‌کند که در فصل تابستان که تنش آبی بیشتر است، مشکلات جدی‌تر شود.

شمسی‌پور از مسئولان خواست پیش از آنکه فصل گرما آغاز شود حتما فکری به حال قطعی آب چندین ساله این محلات داشته باشند.

حال باید منتظر ماند و دید مشکل قطعی و افت فشار آب این محلات شهر کرمانشاه چه وقت مرتفع می‌شود و آیا ساکنین این محلات از آب پایدار برخوردار خواهند شد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار