خیرین نوعدوست و نیکوکار شهرستان جوانرود روز دوشنبه در جریان جشن گلریزان در اقدامی خیرخواهانه ۱۸۳ میلیون تومان را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری کردند.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ 10 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا رییس دادگستری شهرستان جوانرود در این مراسم جشن با بیان اینکه نگاه زندانیان غیرعمد چشم انتظار سخاوت خیرین است، گفت: کمک شما خیرین نیکوکار به استحکام خانواده از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

«نریمان شفیعی» با دعوت از خیرین برای کمک به زندانیان نیازمند، افزود: کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد وظیفه همگانی و یک تکلیف شرعی و دینی است که باید آن را به فرهنگ حسنه تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: سنت حسنه آزاد سازی زندانیان علاوه بر حفظ آبروی یک خانواده موجب کاهش آسیب های روانی و اجتماعی ناشی از گرفتاری سرپرست خانواده در بند زندان می شود.

امام جمعه جوانرود نیز با تقدیر از خیرین منطقه گفت: خیرین شهرستان جوانرود در هر امر خیری پیشتاز بوده اند.

ماموستا مُلا «احمد فخری» افزود: کمک به هم نوع از آموزه های دینی و کارهای پسندیده ای است که در دین مبین اسلام بسیار بر آن تاکید شده است.

فرماندار جوانرود نیز با تقدیر از خیرین گفت: خیرین سرمایه‌های ارزشمند معنوی و اجتماعی هستند که بایستی از ظرفیت آنان در ابعاد مختلف استفاده کنیم.

«سعدی نقشبندی» با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی برای آزادی زندانیان غیر عمد، افزود: کمک به افراد آبرومندی که به علت جرائم غیرعمد در زندان تحمل حبس می کنند باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

رییس زندان پاوه و اورامانات نیز با بیان اینکه هرآنچه که خیرین کمک کنند ستاد دیه نیز این کمک ها را ۱۰ برابر افزایش می دهد، گفت: سال گذشته ستاد دیه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت بلا عوض به زندانیان منطقه پاوه و اورامانات کمک کرد.

«بهمن عزیزی» افزود: خیرین شهرستان ثلاث باباجانی نیز در جشن گلریزان امسال ۱۲۳ میلیون تومان به زندانیان جرائم غیرعمد پاوه و اورامانات کمک کردند.

وی با قدردانی از خیرین نوعدوست اظهار داشت: با عنایت به سابقه فرهنگی مردمان سخاوتمند منطقه اورامانات و روحیه و صبغه معنوی آنها تلاش داریم با بهره مندی از ظرفیت های بومی منطقه نگذاریم یک زندانی نیازمند در زندان بماند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

اورامانات به منطقه‌ای در شمال غربی استان کرمانشاه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و پاوه اطلاق می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار