رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح بیش از ۵۰ پروژه عمرانی حوزه درمان با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳ 13 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر قباد محمدی با اشاره به اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ سال طلایی پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان خواهد بود، اظهار کرد: بر اساس آمار و آنچه که برای بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی درمانی و بهداشتی برنامه‌ریزی شده امسال بیش از ۵۰ پروژه در این حوزه افتتاح خواهد شد.

وی از صرف اعتباری حدود ۲ هزار میلیارد تومانی برای بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان خبر داد و افزود: استان کرمانشاه با توجه به اینکه بیش از ۵۰ پروژه در دست اقدامی که از سال‌های گذشته کار اجرا و احداث آنها را آغاز کرده در سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رساند سال بسیار خوب و طلایی در حوزه عمرانی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: افتتاح بیمارستان سرطان استان کرمانشاه به عنوانی یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور و نیز راه‌اندازی بخش آی. سی. یو در بیمارستان فارابی که بزرگترین آی. سی.یو در غرب کشور به شمار می‌رود از جمله شاخص‌ترین پروژه‌های عمرانی استان هستند.

محمدی بیان کرد: احداث بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی روانسر که نیاز جدی مردم این شهرستان است، راه‌اندازی ۱۰ مرکز بهداشت شهری با متراژ یک هزار متر مربع برای هرکدام از مراکز، بهره‌برداری بیش از ۳۰ پروژه روستایی شامل مرکز بهداشت و خانه بهداشت و همچنین افتتاح بیمارستان ثلاث باباجانی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سال‌جاری هستند.

وی در ادامه به اشاره‌ای نیز به اجرای طرح پزشک خانواده در استان کرمانشاه، گفت: اجرای این طرح از سال ۷۶ مطرح شده اما تاکنون هیچ یک از دولت‌ها برای اجرای این طرح مصمم نبوده که به همین دلیل به مرحله عملیاتی نرسیده اما امسال و در دولت سیزدهم اجرایی این طرح درمانی بهداشتی به صورت جدی تر دنبال شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: اجرای این طرح که طرحی بزرگ و دشوار تلقی می‌شود از اوایل اردیبهشت ماه در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت به طور جدی دنبال خواهد شد تا با تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی مراجعات مردم در حوزه درمانی ساماندهی شود.

محمدی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در کشور الزامی است، افزود: در بسیاری از مطب‌های پزشکی و مراکز درمانی شاهد فعالیت شبانه پزشکان و متخصصان با صف‌های طولانی هستیم که به دلیل کمبود متخصص، تقاضا و مراجعه تعداد زیادی از مردم به آنها و نیز عدم اجرای نظام ارجاع در کشور برخی از متخصصان و درمانگاها تا نیمه شب مجبور به ارائه خدمات و ویزیت بیماران هستند.

وی در پایان ادامه داد: در راستای مشکلات مطرح شده برای کنترل و ساماندهی مراجعات مردمی به متخصصین اجرای طرح پزشک خانواده الزامی بوده تا با اجرای این طرح مردم پیش از مراجعه به پزشکان متخصص ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه کنند و در صورت نیاز و صلاح دید پزشک به متخصص مربوطه معرفی شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار