به گفته معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه طی سال گذشته اجرای ۲۸ پروژه گردشگری در کرمانشاه آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 16 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی صابر، بااشاره به رشد خوب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کرمانشاه، اظهارکرد: در سال گذشته جمعا ۱۴۶ درخواست اجرای پروژه های گردشگری در میراث فرهنگی استان ثبت شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۴۲ درخواست برای احداث پروژه در محوطه های گردشگری، ۳۱ مورد برای احداث یا راه اندازی اقامتگاه بوم گردی و ۲۷ فقره درخواست هم برای احداث مجتمع های گردشگری بوده است.

به گفته معاون گردشگری میراث فرهنگی استان در بین این درخواست ها، احداث هتل بیمارستان، هتل آپارتمان، مراکز تفریحی و سرگرمی، مراکزآب درمانی، سفره خانه سنتی و اقامتگاه سنتی هم قرار داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بین شهرستانهای استان، کرمانشاه و پاوه هرکدام با ۴۱ مورد، جوانرود با ۱۸ و روانسر با یازده مورد، بیشترین درخواست های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را داشته‌اند.

وی رقم کل اعتبار این پروژه ها را ۳۵۶۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اجرای این پروژه ها می تواند ۲۰۳۵ نفر اشتغالزایی را برای استان به همراه داشته باشد.

صابر با تاکید براینکه میراث فرهنگی استان موافقت خود را با صدور موافقت نامه اصولی برای این پروژه ها اعلام کرده، یادآورشد: با صدور موافقت نامه اصولی میراث فرهنگی، گام بعدی اخذ استعلام از دستگاه های اجرایی مختلف است.

وی تاکید کرد: در کنار صدور مجوزها، در سال گذشته تعداد ۲۸ پروژه جدید گردشگری در استان استارت خورد.

معاون گردشگری استان افزود: ۱۲ مورد از این پروژه‌ها در بحث راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، پنج مورد مجتمع گردشگری و دو مورد هم مجتمع بین راهی است.

وی رقم سرمایه گذاری این پروژه ها را حدود ۳۴۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه ها زمینه اشتغال ۲۵۲ نفر را در سطح استان فراهم خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار