رئیس سازمان صمت استان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از فعالسازی ۵ معدن راکد در سطح استان طی سال جاری خبر داد و گفت: بهره برداری از این معاون برای ۶٠ الی ۶۵ نفر اشتغالزایی می کند.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 17 April 2023

بهره برداری از ۵ معدن راکد استان در سال جاری / اشتغالزایی برای ۶٠ نفر با بهره برداری از این معادن

 رحمت الله جلیلیان
محسن دارابی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: امسال ۵ معدن در سطح استان فعالسازی می شود شامل معدن قیر در شهرستان گیلانغرب، ٢ معدن سیلیس در جوانرود و هرسین، معدن سنگ لاشه در شهر کرمانشاه و معدن سنگ تزئینی در شهرستان دالاهو است.
 
وی افزود: یکی از این معادن(قیر گیلانغرب) معارض محلی داشته که در حال بررسی و رفع است، بهره برداران قبلی دو معدن به تعهدات خود عمل نکرده و مجدا در فرایند مزایده قرار گرفتند. 
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه مقدمات کارِ این معادن فراهم شده، تصریح کرد: این ۵ معدن تا پایان امسال به بهره برداری می رسند. 
 
وی گفت: بهره برداری هر یک از معادن حداقل ١٠ الی ١٢ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می کند و نیازمند ١۵ الی ٢٠ میلیارد تومان هزینه استخراج و سرمایه گذاری است، این معادن مجموعا ١٠٠میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۶٠ الی ۶۵ نفر اشتغالزایی ایجاد می کنند. 
 
وی مواد استخراج شده از این معادن را قابل استفاده به عنوان مواد اولیه برخی واحدهای تولیدی اعلام کرد و گفت: بهره برداری از این معادن در زنجیره تولید اثر گذار خواهد بود. 
 
دارابی تاکید کرد: در مزایده معادن استان (فروردین ماه) ٢۴ محدوده معدنی به مزایده گذاشته شد، متقاضیان می توانند تا ٢٨ این ماه برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات دولت مراجعه کنند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار