فرماندار سرپل‌ذهاب از آمادگی این شهرستان و انجام تدابیر لازم توسط کمیته‌های ۶ گانه برای صعود سراسری ۳۵ هزار نفری کاروان‌های راهیان سراسر کشور به ارتفاعات بازی دراز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 18 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «صدرالله بابلی» با گرامیداشت یاد شهدای غرورآفرین عملیات بازی دراز، افزود: برای کمیته های ۶ گانه شامل کمیته فرهنگی، مهندسی، پشتیبانی، بهداشت، اسکان و کمیته امنیتی مصوبات و ماموریت هایی تعریف و اعلام شده است.

وی اظهار کرد: یادواره شهدای بازی دراز و عملیات غرورآفرین این ارتفاعات یک مراسم ملی است که طبق تاکید استاندار کرمانشاه تمام استان برای برگزاری شایسته این یادواره پای کار است تا مراسمی در خور شان شهدا برگزار شود.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: در مناطق غرب استان کرمانشاه یادمان های شهدای متعددی وجود دارد که باید برای معرفی آن ها و شناساندن این مناطق توجه بیشتری لحاظ شود.

بابلی اضافه کرد: همچنین برای اسکان و پذیرایی از شرکت کنندگان در یادواره عملیات بازی دراز شهرستان های همجوار شامل قصرشیرین، گیلانغرب و دالاهو و اسلام آباد غرب نیز به عنوان معین شهرستان سرپل ذهاب پای کار هستند و طبق تاکید استاندار کرمانشاه همه استان باید برای این مراسم معنوی، ملی و مذهبی و فرهنگی بسیج شود و با تمام توان پای کار بیاید.

وی تصریح کرد: قرار است ۱۴ اردیبهشت ماه در محل موقعیت شهادت شهید شیرودی یادواره بزرگداشت این شهید والامقام و سپس در محل بقعه احمد ابن اسحاق (ره) نیز یادواره شهدای بازی دراز و سپس صبح روز ۱۵ اردیبهشت ماه نیز شاهد برگزاری صعود سراسری راهیان نور از سراسر کشور با حضور مسوولان استانی، کشوری و لشکری و بسیجیان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس خواهیم بود.

وی گفت: امروز همه وظیفه داریم برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن در راستای معرفی افتخارات شهدا و نشر فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.‌

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار