رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه :
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه" از اعزام مادر باردار سرپل ذهابی از طریق بالگرد به مراکز درمانی در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۶ اورژانس هوایی به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 19 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
مسعود قلعه سفیدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهارکرد: در سال ۱۴۰۱ ،۵۶ بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی به ماموریت امدادی اعزام و ۶۱ بیمار را انتقال دادند که از این تعداد ۲۳ مورد  تصادفی بوده و باقی موارد بیمار بودند. 
 
وی با بیان اینکه ماموریت اورژانس هوایی در مواقع عدم دسترسی از جمله مکان های دور افتاده و دور از دسترس کاربرد دارد، افزود: ۳ روستا اطراف رودخانه سیمره وجود دارند، در مواقعی که این رودخانه طغیان  می کند و بیماران به خدمات اورژانس نیاز دارند تنها راهکار استفاده از "بالگرد اورژانس هوایی" است.
 
وی گفت: در مواقع بروز حادثه در شهرستان های دالاهو ، روانسر و ثلاث باباجانی به دلیل اینکه در این شهرستان ها بیمارستان نداریم حادثه دیدگان در صورتی که به خدمات تخصصی نیاز داشته باشند با بالگرد به بیمارستان منتقل می شوند. 
 
قلعه سفیدی تاکید کرد: در یک ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تنها یک مورد اعزام بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی داشتیم که مربوط به یک خانم باردار ساکن شهرستان سرپل ذهاب بوده است.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار