مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در کرمانشاه خبر داد و گفت: زمان بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها منوط به تخصیص اعتبار است.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸ 24 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا احد جلیلیان، با اشاره به نیاز استان کرمانشاه به ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای بیشتر، گفت: این موضوع را در سفر رئیس جمهور به استان مطرح کردیم و چهار میلیارد تومان برای راه‌اندازی چهار ایستگاه در سطح استان مصوب شد.

وی با بیان اینکه از این چهار میلیارد تومان تا کنون دو میلیارد تومان تخصیص یافته، تاکید کرد: با همین اعتبار کار جانمایی برخی از ایستگاه‌ها از جمله ایستگاه صحنه را آغاز کردیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه زمان راه‌اندازی این ایستگاه‌ها را بسته به تامین اعتبار آنها دانست و خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم وعده بدهیم که این ایستگاه‌ها امسال فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

جلیلیان از پیگیری برای افزایش اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی این چهار ایستگاه از منابع سازمان محیط زیست هم خبر داد.

وی با بیان اینکه به دلیل نوسان قیمت نمی‌توان رقم دقیقی برای اعتبار مورد نیاز راه‌اندازی این ایستگاه‌ها اعلام کرد، یادآور شد: علاوه بر هزینه مکان و تجهیزات، برای کالیبراسیون و نگهداری تجهیزات نیز به اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه اضافه کرد: این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های روانسر، گیلانغرب، سنقر و صحنه راه‌اندازی خواهند شد.

جلیلیان افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا را نیاز استان کرمانشاه به دلیل قرار گرفتن در مسیر ورود ریزگردها به کشور دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۹ ایستگاه سنجش  کیفیت هوا در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین، پاوه و کنگاور داریم.

بر اساس اعلام محیط زیست استان، کرمانشاه در سال گذشته ۳۷ روز هوای غیراستاندارد داشته و امسال نیز یک روز در وضعیت هشدار بودیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار