رئیس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه از پیش‌بینی سرمایه‌گذاری حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در بخش قطعه‌سازی خودرو در استان خبر داد که تحقق کامل آن نیازمند همراهی شرکت‌های خودروسازی و همچنین تامین مالی است.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ 24 April 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه بابک کریمخان، با اشاره به پیش‌بینی اجرای چهار طرح کلان قطعه‌سازی در استان کرمانشاه، سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: با اجرای این طرح‌ها برای حدود ۷۰۰ نفر اشتغال پایدار خواهیم داشت که کمک بسزایی به کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه می‌کند.

رئیس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه اجرای این طرح‌ها را مبتنی بر سه ضلع اصلی مجریان توانمند، تضامین فروش محصولات تولیدی و تامین مالی برای سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها دانست و عنوان کرد: مجریان پای کار هستند و آمادگی لازم را برای اجرای این طرح‌ها دارند و بخشی از نقدینگی مورد نیاز هم توسط خود آنها تامین خواهد شد.

به گفته کریمخان، بخش دیگری از منابع مورد نیاز برای این سرمایه‌گذاری عظیم باید از طریق تسهیلات بانکی تامین شود که همراهی بانک‌ها و مدیران استان را می‌طلبد.

وی از اهمیت تضامین فروش محصولات تولیدی هم یاد کرد و افزود: اگرچه اکنون قطعه‌سازان فروش محصولات خود را به خودروسازان دارند و تقاضا و سفارش برای بسیاری از محصولات زیاد است، اما برای طرح‌های توسعه‌ای قطعه‌سازی استان هم نیازمند تضمین بلندمدت برای خرید محصولات هستیم.

رئیس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه معتقد است، اگر همه این سه بخش با یکدیگر محقق شود، امکان اینکه این طرح‌های قطعه سازی تا حدود دو سال آینده در کرمانشاه اجرایی شود، وجود دارد.

کریمخان با بیان اینکه چندی قبل نشستی با همین موضوع در تهران و با حضور مسئولین ایران خودرو کشور و مدیران استان و استاندار برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این نشست استقبال خوبی از این پروژه‌ها صورت گرفت و تاکید قطعه سازان نیز بر قراردادهای تضمینی و بلندمدت برای خرید محصولات بود تا این سرمایه‌گذاری‌ها توجیه پذیر باشد.

وی با بیان اینکه در این نشست موافقیت‌های اولیه اعلام شد و ما نیز پیگیر کار هستیم، اظهار کرد: نکته مهم آنجا است که این موافقت‌ها به مرحله عمل و اجرا برسد و روند این سرمایه‌گذاری عظیم که صنعت قطعه‌سازی کرمانشاه را متحول می‌کند، محقق شود.

وی ادامه داد: قطعه‌سازانی که از پیش در استان فعالیت داشتند و سابقه و تجربه چند دهه‌ای در عرصه صنعت خودرو و نیرو محرکه را دارند، برای اجرای این طرح‌ها پیش‌قدم شده و برخی از این طرح‌ها نیز استارت خورده و کار تا مراحلی پیش رفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار