دبیر قرارگاه راهیان نور استان کرمانشاه برآورد کرد: امسال شاهد صعود ۳۵ هزار نفری هموطنانمان از ۲۷ استان کشور به ارتفاعات "بازی‌دراز" باشیم.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 26 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا یونس عزیزی، در تشریح برنامه‌های سالروز گرامیداشت عملیات بازی‌دراز، با بیان اینکه برنامه‌های سالروز این عملیات مهم روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، افزود: بعد از ظهر روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت یادواره شهید شیرودی برگزار و بعد از نماز مغرب و عشا نیز مراسم یادواره شهدای بازی دراز در جوار بقعه احمدبن اسحق در شهرستان سرپلذهاب برگزار خواهد شد.

عزیزی با اشاره به صعود جمعی هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز در روز ۱۵ اردیبهشت، پیش بینی کرد: امسال صعود هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات مهم به ۳۵ هزار نفر برسد.

دبیر قرارگاه راهیان نور استان کرمانشاه با بیان اینکه برای حضور هموطنانمان از استان کرمانشاه و ۲۶ استان دیگر کشور برای صعود به ارتفاعات بازی دراز برنامه ریزی شده، گفت: برنامه های سالروز عملیات بازی دراز با حضور خانواده‌های شهدا، مدافعین حرم و دیگر هموطنانمان برگزار خواهد شد.

وی سپس با بیان اینکه تهمیدات خوبی برای اسکان و تغذیه هم در شهرستان سرپل ذهاب و هم در شهرستانهای قصرشیرین، گیلانغرب و دالاهو اندیشیده شده، گفت: مقرر شده در طول مسیر موکب هایی برای خدمات رسانی به افراد حاضر در مراسم برپا شود.

 وی اضافه کرد: برگزاری مراسم سخنرانی، مداحی، روایتگری و اقامه نماز جمعه از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.

عزیزی یادآور شد: سال گذشته بالغ بر ۳۱ هزار و ۷۰۰ نفر از هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز در شهرستان سرپلذهاب صعود کردند.

وی سپس با بیان اینکه برنامه های سالروز عملیات بازی دراز در استان کرمانشاه در واقع ویژه برنامه افتتاحیه راهیان نور کشور است، گفت: همه ساله با صعود به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات مهم سال راهیان نور کشور نیز آغاز می شود.

عملیات بازی‌دراز اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰ با همکاری مشترک ارتش و سپاه و با هدف بازپس گیری ارتفاعات بازی دراز از رژیم بعثی صدام طراحی و اجرا شد. در جریان این عملیات مهم "علی اکبر شیرودی" خلبان برجسته  و "حسین ادبیان" فرمانده شجاع گردان تکاور مالک اشتر به مقام شامخ شهادت نائل آمدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار