رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای طرح "روستای سالم" در ۴٢ روستای استان کرمانشاه خبر داد و گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح ایجاد محیطی سالم و رفاه برای روستاییان است.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 26 April 2023
 رحمت الله جلیلیان 
قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در حاشیه برگزاری جشنواره روستای سالم در روستای چشمه پهن رشید گیلانغرب اظهار کرد: از جمله مشکلاتی که در سطح  کشور داریم  حاشیه نشینی در شهرها و مشکلات بهداشتی در حاشیه شهر ها است که بر  اثر مهاجرت از روستا به شهر ها شکل می گیرند. 
 
وی افزود: بیشترین مشکلات اجتماعی  و بهداشتی در حاشیه شهر ها وجود دارد و تنها راه حل مشکلات این بخش، کاهش مهاجرت روستاییان و ایجاد محیط مناسبی  برای زندگی روستاییان در روستاها  و تامین امکانات و بهداشتی آن ها است. 
 
محمدی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیگیر اجرای این طرح در سراسر استان است، این روستا ششمین روستای سالم می با‌شد که با کمک مردم افتتاح می شود. 
 
وی گفت: ۳ روستا در هفته های آینده افتتاح و ۴۰ روستای دیگر در دست اقدام است. 
 
به گفته محمدی با این کار مانع مهاجرت روستاییان به حاشیه و مراکز شهر ها و کاهش مشکلات اجتماعی و بهداشتی ناشی از آن می شویم. 
 
در ادامه مریم فتاحی رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان گیلانغرب در خصوص اجرای طرح روستای سالم در روستای "چشمه پهن رشید" اظهار کرد: در راستای  پیشگیری از مهاجرت روستایی به شهر و کاهش مشکلات روستاییان  از سال ۱۳۸۷ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و وزرات کشور در راستای  ایجاد روستای سالم در شهرستان گیلانغرب این روستا با توجه به معیار هایی که برای روستای سالم داشت انتخاب و با همکاری دهیار ، شورای اسلامی روستا ،شبکه بهداشت و فرمانداری اقدامات مرتبط با آن آغاز و با معیار های مد نظر روستای سالم به بهره برداری رسید. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار