عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه:
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بر ضرورت توجه ویژه وزارت صمت بر میزان فعالیت معادن تاکید کرد و گفت: واردات و صنعت تنظیم گری می‌طلبد و باید بین این دو حوزه توازن برقرار شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 03 May 2023

رحمت الله جلیلیان

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با برشمردن ویژگی‌های شاخص وزیر صمت، اظهار کرد: وزیر آینده صنعت، معدن و تجارت باید چند موضوع مهم را اولویت قرار دهد، نخست در راستای فعالسازی واحد‌های راکد تولیدی ظرف کوتاه‌ترین زمان گام بردارد.

وی افزود: به معادن به عنوان مورد ویژه توجه کند، تمام واحد‌های معدنی کشور که ۲۰ الی ۳۰ درصد کمتر فعالیت دارند را به افزایش تولید الزام و یا به ابطال پروانه بهره برداری آن‌ها اقدام کند، معادن می‌تواند برای کشور جایگزین نفت باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان بر ضرورت تنظیم واردات با صنعت اشاره کرد و گفت:، چون واردات بی رویه صنعت را به زمین می‌زند و از طرفی عدم واردات هم صنعت را بی کیفیت می‌کند، تنظیم گری می‌طلبد که هر دو را با هم تنظیم و حاصل آن تولید کالای رقابت پذیر شود.

وی گفت: وزیر بعدی باید در تکمیل زنجیره کالا‌ها برنامه ویژه داشته باشد، بسیاری از تولیدات تکمیل زنجیره ندارد.

به گفته نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی توجه به نیروی جوان و کارامد هم مهم است و فرار مغز‌ها و نخبگان موضوعی است که نیازمند توجه ویژه از سوی وزیر صمت می‌باشد.

وی تنظیم یک لایحه برای قوانین فاقد کارآمدی را برای وزیر صمت ضروری دانست و گفت: این لایحه باید در راستای قوانینی باشد که تعارض دارد و از طرف دیگر خلا‌های قانونی را به عنوان یک بسته تهیه و از سوی دولت به مجلس ارسال کند.

حجت الاسلام حسینی کیا تاکید کرد: حذف مقررات دست و پا گیر و شفافیت یکی از اولویت‌های مهم است که بر اساس آن همه باید در ایجاد واحد تولیدی، استفاده از ارز و... در برابر وزارت صمت یکسان باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار