در جریان بازدید استاندار کرمانشاه از طرح احداث فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی اعلام شد، این طرح با ۲۲۶ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ 03 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه به همراه سرپرست معاونت اقتصادی و از شرکت صنایع پتروشیمی، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مدیران استان از شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه بازدید کرد.

در این بازدید مقرر شد، پیگیری و رایزنی لازم برای تامین سرمایه موردنیاز برای تکمیل فاز دوم پتروشیمی صورت گیرد و روند پیشرفت پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه اولین شرکت تولید کننده اوره و آمونیاک کشور است که در ۲۰ کیلومتری هرسین و ۳۵ کیلومتری شهرستان کرمانشاه واقع شده است.

این شرکت جزو واحدهای فرعی شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان است و واحد تجاری نهایی گروه و ساتا است.

این شرکت در فاز نخست خود برای بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده و به کشورهای متعددی از جمله عراق، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، فرانسه، بلژیک و چندین کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی دیگر صادرات دارد.

تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ قطعه موردنیاز شرکت پتروشیمی کرمانشاه به روش مهندسی معکوس و باتوان متخصصان داخلی در ۱۲۰ شرکت سازنده و دانش بنیان، بومی سازی شده یا تولید داخلی آنها در حال پیگیری است.

طرح احداث فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در سال ۱۳۹۲ با ظرفیت ۲ هزار تن اوره و هزار تن آمونیاک و اشتغالزایی ۷۰۰ نفر با اعتبار حدود ۳۵۰ میلیون یورو آغاز شد.

این طرح اما تا سال ۱۳۹۷ متوقف بود تا اینکه در این سال با حمایت متخصصان داخلی آغاز شد و این تحرک و پویایی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به اوج رسید.

فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه ظرفیت تولید شرکت را از یک میلیون و ۵۰ هزار تن اوره و آمونیاک در سال به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن خواهد رساند.

هم اکنون سه واحد پتروشیمی در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین فعال است که پس از بهره برداری از پتروشیمی اسلام آباد، استان کرمانشاه به قطب چهارم پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار