استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه رسالت مهم امروز جامعه ما امیدافرینیِ مبتنی بر کار و تلاش است گفت: شوراها پس از بیان مشکلات برای حل آن ها راهکار ارائه دهند.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 03 May 2023

رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد طیب صحرایی در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان کرمانشاه که صبح امروز ١٣ اردیبهشت ماه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه شورا سهم خوب و قابل توجهی در قانون اساسی جمهوری اسلامی دارد.

وی افزود: شوراها یکی از بهترین نمودها و عرصه های نمایش جمهوریت نظام هستند، اگر شوراها در اقصی نقاط کشور حضور نیابند جمهوری اسلامی قسمتی از هدف خود را محقق نمی کند و یا به سختی محقق می کند.

استاندار کرمانشاه شورا را یکی از ارکان جمهوریت نظام و مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت: رهبر جامعه اسلامی به صراحت اعتقاد و اعتماد خود را به شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کردند لذا مسئولین فعال در نظام نباید مبتنی بر ذوق و سلیقه خود بلکه باید جایگاه شورا را از ولی جامعه اسلامی بشناسند.

وی با استناد به سخنان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا مبنی بر اینکه برخی از مسئولین استان از فرصت و ظرفیت شورا استفاده نمی کنند، تصریح کرد: صریح می گویم استفاده از ظرفیت شورا ها ذوق و سلیقه ای نیست و تکلیف قانونی می باشد پس ما در این منظومه موظفیم جایگاه شورا را گرامی بداریم و بر اساس قانون تعاملات اثرگذار را برای زندگی مردم طراحی کنیم، اگر نماینده مجلس بر اساس قانون جایگاه یافته نماینده شورای شهر هم بر اساس همان قانون جایگاه پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برای استفاده حداکثری از ظرفیت شوراها باید بتوانیم شان و جایگاه واقعی این مجموعه را به خوبی بشناسیم، تشریح کرد: امیدواریم همه این اعضا اصول قانون اساسی درباره شورا را مطالعه کرده و بر شرح وظایف شورا و اختیارات کاملا اشراف دارند بر همین اساس شوراها باید به راحت ترشدن و اخلاقی شدن جامعه کمک کنند.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه استان کرمانشاه مساله و مشکل فراوان و ظرفیت ها و فرصت های بسیار زیادی هم دارد، خاطر نشان ساخت: قسمتی از سخن شما به اشاره به نابسامانی ها و سختی گذشت که به حق بود اما بنده و شما برای حل این مسائل و مشکلات و برای رشد و تعالی و ارتقا استان کرمانشاه فقط به بازگو کردن نیاز نداریم بلکه شناخت دقیق و مواجهه بدون ترس با این مسائل گام اول است و در گام دوم بر مبنای شناخت دقیق پیشنهاد و اقدام ارائه دهیم.

وی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ولی نظام می گوید امروز مهمترین جهاد شما دمیدن روح امیدواری به مردم است و امید مبتنی بر کار و تلاش باید باشد.

استاندار کرمانشاه متذکر شد: کرمانشاه در بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی اقتصادی در شرایط ناخوشایند است اما مردم ما سخنرانی غرا نمی خواهند که این دوره تمام شود و نفر بعدی همین مشکلات را مطرح نماید، بلکه باید راه حل ارائه داد.

وی تاکید کرد: بنده پای اقدامات قانونی برای ساخت کرمانشاهی بهتر شب و روز ندارم، استان ظرفیت بالایی دارد، یکی از فرصت های سرمایه گذاری و ارتقا میان بر برای کرمانشاه کشاورزی و روستاهاست که ارتقا مسکن و کشاورزی آن باید مد نظر باشد و از این ظرفیت گردشگری و بومگردی در تمام شهرستان ها می توان بهره برد.

صحرایی در پایان به سفرهای شهرستانی با هیئت همراه از معاونین خبر داد و گفت: در هر سال دو الی سه بار به شهرستان های استان سفر کرده و در یک روز کامل به بررسی مشکلات و حل آن ها می پردازیم و در این سفرها با شوراها نیز دیدار و گفتگو خواهیم داشت تا رفع مشکلات را تسریع ببخشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار