سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته یک هزار و ۷۱۳ اشتراک رایگان به مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی در استان واگذار شد که این روند در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ 10 May 2023

به گزاش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «ناصر حسینی» اظهار کرد: این تعداد اشتراک رایگان در سال ۱۴۰۱ در راستای مسوولیت های اجتماعی و کمک به اقشار ضعیف جامعه و برخی نهادهای استان واگذار شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد اشتراک رایگان، هزار و ۳۸۰ مورد به مددجویان کمیته امداد و ۳۳۳ مورد نیز به مددجویان بهزیستی واگذار شده است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: در سال گذشته همچنین حدود ۸۲ مورد اشتراک رایگان به اماکنی چون پایگاه های بسیج، پاسگاه های نیروی انتظامی، مدارس خیرساز، مساجد، حسینیه ها و حوزه های علمیه واگذار شده است.

وی ضمن تأکید بر جایگاه والای خانواده های شهدا و ایثارگران و لزوم خدمت همه جانبه به آنان، افزود: سال گذشته در بحث واگذاری اشتراک رایگان، ۱۸۳ مورد به خانواده معزز شهدا، اسرا و مفقودین، ۱۳۷ مورد به رزمندگان دوران دفاع مقدس، ۹۰ مورد به جانبازان بالای ۲۵ درصد و ۱۱۳ مورد به جانبازان زیر ۲۵ درصد اختصاص یافته است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه اضافه کرد: در سال جدید نیز خدمات شرکت گاز به مددجویان نهادهای حمایتی و خانواده شهدا و ایثارگران ادامه خواهد یافت.

حسینی، در پایان از مددجویان نهادهای حمایتی و اعضای خانواده شهدا و ایثارگرانی که از اشتراک رایگان استفاده نکرده اند، درخواست کرد با معرفی نامه به شرکت گاز مراجعه و برای یک بار کنتور و اشتراک رایگان دریافت کنند.

۲۳۰ روستای استان کرمانشاه در سال گذشته گازدار شد

مدیرعامل شرکت گاز استان همچنین با اشاره به دیگر اقدامات این شرکت در سال گذشته گفت: پارسال ساکنان ۲۳۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که این میزان بیشتر از برنامه مصوب برای این شرکت در سال ۱۴۰۱ بود.

 

وی افزود: با گازرسانی به این تعداد روستا، ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای استان به ۹۰ درصد رسید که این ضریب از بسیاری از استان های دیگر کشور بالاتر است.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه در مجموع ۲ هزار و ۵۶۲ روستا وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۶۸ روستا براساس مصوبه شورای اقتصاد قابلیت گازرسانی دارند که شرکت گاز توانسته است از این تعداد روستای واجد شرایط، ۲ هزار و ۲۱ روستا را گازدار کند و هم اکنون ساکنان آن از نعمت گاز برخوردار هستند.

حسینی یادآور شد: در مجموع در استان کرمانشاه هم اکنون ۳۴۷ روستا باقی مانده است که از این تعداد ۲۱۵ روستا براساس مصوبه شورای اقتصاد، قابلیت گازرسانی دارند که این تعداد نیز تا پایان سال جاری از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

۹۷.۶ درصد جمعیت استان کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردارند

وی در ادامه افزود: در زمان حاضر ۹۷.۶ درصد از جمعیت این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که این میزان شامل ۹۰ درصد جمعیت روستایی و ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری را شامل می شود.

حسینی اضافه کرد: از مجموع ۳۵ شهر استان هم اکنون ۳۳ شهر گازدار بوده و تنها شهر « ازگله » فاقد گاز است که تا پیش از پایان امسال با گازرسانی به این شهر، ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری استان کرمانشاه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی یادآور شد: تنها شهر فاقد گاز استان سومار است که به دلیل آنکه فاقد سکنه است گازرسانی به آن انجام نشده است ولی با این وجود از یک خط انتقال گاز در حال اجرا برای شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب، ۲۰ هزار متر مکعب برای شهر سومار در نظر گرفته شده است تا در صورتی که این شهر در آینده دارای سکنه شده و یا سرمایه گذاری نیاز به گاز داشته باشد از این ظرفیت در اختیار آن گذاشته شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار