مدیرکل غله و بازرگانی کرمانشاه از پیش بینی رشد ۱۵ درصدی خرید تضمینی گندم به میزان ۶۵۰ هزار تن در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ 15 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر علی ملکشاهی با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده در دهه سوم اردیبهشت ماه با برداشت گندم از گندم زارهای مناطق گرمسیری فصل خرید تضمینی این محصول ارزشمند نیز در استان کرمانشاه آغاز شد.

وی افزود: طی هفته‌های گذشته با تشکیل کمیته خرید تضمینی محصولات زراعی استان پیش بینی‌های لازم برای خدمت رسانی هر چه بهتر به کشاورزان گندمکار استان صورت گرفته که امید است امسال بیش از ۶۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و در سیلوهای سطح استان ذخیره سازی شود.

مدیرکل غله و بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: با شروع برداشت گندم از مزارع اولین محموله گندم مازاد بر نیاز کرمانشاه به مراکز خرید تضمینی مناطق گرمسیری استان کرمانشاه وارد شد.

ملکشاهی به تعداد مراکز مستقر برای خرید تضمینی گندم اشاره و خاطر نشان کرد: تعداد کل مراکز خرید تضمینی استان کرمانشاه ۶۱ مورد بوده که شامل هفت مرکز دولتی، ۴۹ سیلوی بخش خصوصی و ۱۴ مرکز مباشرین تعاونی روستایی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان قصرشیرین و در منطقه مرزی سومار خرید تضمینی گندم توسط یک مرکز مباشر تعاون روستایی در حال انجام بوده و طی روزهای آینده نیز شاهد آغاز خرید تضمینی در سایر مناطق گرمسیر استان از جمله سایر مناطق شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب خواهیم بود.

مدیرکل غله و بازرگانی استان کرمانشاه با تاکید بر حضور به موقع در مراکز خرید، گفت: توصیه می‌شود کشاورزان در هنگام مراجعه به مراکز خرید تضمینی با در دست داشتن کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی فعال به نام خود از ثبت نام خود در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی نیز اطمینان حاصل نمایند.

ملکشاهی در پایان همچنین از استقرار عوامل تشخیص و ذیحساب سازمان جهاد کشاورزی در تمامی مراکز خرید تضمینی خبر داد و عنوان کرد: با توجه بارش‌های مناسب بهاری و حمایت سازمان جهاد کشاورزی از کشاورزان در استان کرمانشاه امسال علاوه بر افزایش کیفیت گندم‌های ذخیره سازی شده شاهد رشد بیش از ۱۵ درصدی حجم خرید تضمینی گندم در استان خواهیم بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار