مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمانشاه گفت: تعداد آزمایشات تعیین کیفیت انجام شده توسط این آزمایشگاه در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۱ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵ 17 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علیرضا چراغی» اظهار داشت: بهبود و کیفیت پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و توسعه در استان جزو ماموریت‌های مهم آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمانشاه ادامه داد: فعالیت موثر و به موقع آزمایشگاه در کاهش قیمت تمام شده و بالا بردن کیفیت طرح‌های عمرانی می‌تواند نقشی بی‌بدیلی داشته باشد به خصوص در شریان‌های اصلی و حفظ و نگهداری آنها باید همواره به موضوع نگاه خاص داشته باشیم.

این مسئول اظهار کرد: همکاری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جهش تولید آن توجه به افزایش متقاضیان جزو برنامه‌های مهمی است که در این خصوص نسبت به کنترل کیفیت با همکاری سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر مراکز وظایف مربوطه را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: انجام سه هزار و ۱۵۵ مورد آزمایش از کیفیت بتن، ۲۹۹ آزمایش مغزگیری بتن، هفت هزار و ۵۵۸ مورد آزمایش پروژه های خاکی و ۲هزار و ۴۷۰ مورد عملیات آسفالت از جمله فعالیت های سال گذشته بود.

چراغی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه دوره‌ها علمی و آموزشی مختلفی را سال گذشته برگزار کرد، افزود: این آزمایشگاه موفق شد بیش از سه هزار و ۹۳۸ نفر- ساعت دوره آموزشی با عناوین مختلف را برای بالا بردن سطح علمی پرسنل و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار کند.

او با اشاره به فعالیت ۷۳ نفر نیروی متخصص و فنی در آزمایشگاه کرمانشاه گفت: این افراد در بخش‌های فنی ستاد شامل مقاومت مصالح، ژئوتکنیک، کالیبراسیون،غیر مخرب، شیمی و در واحدهای محلی و شعب به ارائه خدمات فنی و کیفی اقدام می‌کنند.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمانشاه ادامه داد: آزمایشگاه استان با ۶ شعبه فعال در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، روانسر، اسلام آباد، سنقر، قصرشیرین و ۳۶ واحد محلی مستقر در سطح استان کرمانشاه حضور فعال و تاثیرگذاری در پروژه‌های ملی و استانی دارد.

وی به نقش نظارتی آزمایشگاه استان اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه استان با همراهی اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد بصورت دوره ای از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی بازرسی کرده که نتایج این بازرسی‌ها در ارتقاء کیفی پروژه‌‎های عمرانی و ارتقاء توانمندی‌های فنی آزمایشگاه های بخش خصوصی در حوزه مطالعات ژئوتکنیک و بتن تاثیرگذار بوده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار