مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: اکنون هفت باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲ باب کتابخانه مشارکتی در شهرستان هرسین با بیش از ۹۰ هزار جلد کتاب به دوستداران کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه می کنند.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 19 May 2023

به گزارش برگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «معصومه حسنی‌خونسار» پنجشنبه شب در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین در فرمانداری، افزود: تعداد پنج هزار نفر از جمعیت شهرستان هرسین عضو کتابخانه عمومی این شهرستان هستند و تعداد سه باب از این کتابخانه ها در بخش بیستون می باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این جلسه ضمن قدردانی از حضور منظم اعضای انجمن در جلسه بیان داشت: شهرستان هرسین با ظرفیت فرهنگی و تاریخی که دارد از شهرستانهای فعال در زمینه ترویج کتابخوانی می باشد.

وی افزود: اکنون برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در اولویت برنامه های فرهنگی و ترویجی ما است و این برگزار شدن هرچه بهتر این برنامه همراهی ادارات را می طلبد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در ادامه گفت: عضویت کتابخانه های عمومی در شهرستان هرسین کاملا رایگان است.

«فاضل کرمی» رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین نیز در این جلسه، ضمن پیگیری مصوبات گذشته بیان داشت: همکاری و همراهی ادارات شهرستان در راستای تبلیغ و ترویج دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ضروری است و کار فرهنگی مشارکت و هم افزایی خاصی را می طلبد.

در تشکیل منظم و مستمر جلسات انجمن نباید کوتاهی صورت بگیرد

فرماندار هرسین نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی گفت: جلسه انجمن کتابخانه ها از مهمترین بخش های مدیریتی کتابخانه های عمومی است و در خصوص تشکیل منظم و مستمر این جلسات نباید کوتاهی صورت بگیرد، لذا تصمیمات و مصوبات آن در مساله ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تأثیر گذار می باشد.

سید «برزو موسوی»، بیان داشت: حمایت همه جانبه از مقوله کتاب و کتابخوانی از وظایف ما مسئولین است همچنین گسترش فرهنگ کتابخوانی نیازمند حضور و حمایت مردم در کتابخانه های عمومی است.

فرماندار شهرستان هرسین افزود: پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از مسائل مهم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی می باشد، لذا کوتاهی شهرداری را در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی نمی پذیرم و شهرداری ها باید در پرداخت آن دریغ نکنند.

شهرستان هرسین با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده و جمعیت مرکز آن بیش از ۴۴ هزار نفر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار