رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه گفت: در این شهرستان پرونده ۳۰ متقاضی فعال در صنایع دستی تکمیل و در انتظار دریافت تسهیلات هستند.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵ 12 June 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی ، رضا ایاز در حاشیه برپایی نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت روز جهانی این هنر افزود: سال گذشته به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای ۹ نفر چهار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه اضافه کرد: امسال نیز این شهرستان سهم ۱۰ میلیارد ریالی از این تسهیلات دارد که حدود ۳۰ متقاضی پشت نوبت از این میزان اعتبار بهره‌مند خواهند شد.
ایاز گفت: هم اکنون ۴۵۰ هنرمند ثبت شده در ۵۰ رشته صنایع‌دستی در این شهرستان داریم که ۴۰ نفر از آنان در ۱۰ رشته در نمایشگاه امسال آثار خود را ۲۶ خرداد سال جاری در محل خانه کارگر ساوه به نمایش گذاشته‌اند.
او یادآور شد: آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه در رشته‌هایی چون چوب، قلم زنی، میناکاری، فرش، چرم‌دوزی، بافت، عروسک‌سازی، زیورآلات سنتی است.
نمایشگاه صنایع‌دستی ساوه به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی و با حضور حجت السلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه، مهدی الیاسی معاون استاندار و فرماندار ویژه و جمعی از مسئولین در این شهرستان آغاز به کار کرد.
علاقه‌مندان به صنایع‌دستی می توانند به مدت یک هفته از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند، همچنین در آیین گشایش این نمایشگاه از چندتن از هنرمندان فعال صنایع‌دستی قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار