به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، با طرح‌هایی که اجرا شده و یا در دست اجرا است، مشکل تنش آبی تابستان شهر کرمانشاه بعد از چند دهه مرتفع خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ 14 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رضا داوودی، با اشاره به آغاز فصل گرما و شرایط تامین آب شهر کرمانشاه، گفت: طرح‌های مختلفی در نواحی شمال، جنوب، شرق و غرب شهر کرمانشاه اجرا شده و یا در دست اجرا است که به رفع تنش آبی چند دهه‌ای شهر کرمانشاه کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در مناطق جنوب و جنوب غربی شهر کرمانشاه خطوط انتقال آبی عمدتا بین مخازن اجرا شده که باعث می‌شود بعد از حدود ۵۰ سال مشکل افت فشار و قطعی آب مردم مناطق قدیمی شهر کرمانشاه که جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر را در برمی‌گیرد، برای همیشه مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه در بخش شمال شهر نیز با وارد مدار کردن چند حلقه چاه و همچنین در دست اقدام بودن استفاده از چاه‌های دیگر مشکلی برای تامین آب نخواهیم داشت، یادآور شد: برای شرق شهر نیز خطوط انتقال آب در دست اجرا است که البته نیازمند تامین مالی( نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان) برای تکمیل آن هستیم که با بهره‌برداری از این خطوط مشکل مناطق شرقی شهر نیز حل خواهد شد.

داوودی اضافه کرد: این خطوط شامل انتقال آب از چاه‌های ده‌پهن به شرق شهر کرمانشاه است. همچنین برای بلندمدت برنامه داریم از دشت بیستون نیز تامین آب داشته باشیم که کار جانمایی چاه‌ها در این منطقه نیز در دست اقدام است و البته برای اجرای آن و حفر چاه‌ها نیازمند تامین اعتبار هستیم.

وی افزود: در گذشته برای تامین آب مناطق غربی شهر کرمانشاه مقداری از آب شرق برداشت می‌شد که اکنون با حل مشکل مناطق غربی با اجرای خطوط انتقال آب، دیگری نیازی به این برداشت نیست و از همین رو مشکل تامین آب چندانی نیز برای شرق شهر کرمانشاه نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون آب سد گاوشان نیز در مدار بهره‌برداری است که به تقویت منابع تامین آب شهر کرمانشاه کمک بسزایی می‌کند.

داوودی با بیان اینکه زمانی در برخی از نقاط شهر کرمانشاه تا ۱۴ ساعت در روز هم قطع آب و افت فشار داشتیم، ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح‌ها در تابستان امسال این مشکلات برای همیشه حل شود.

وی تاکید کرد: اگرچه طرح‌های مناسبی برای رفع تنش آبی کرمانشاه اجرا شده، اما همچنان همراهی و صرفه‌جویی مردم برای مدیریت مصرف آب ضروری است، زیرا در هر صورت در سراسر کشور و از جمله کرمانشاه با کاهش نزولات جوی مواجهیم و نیاز است منابع آبی که در اختیار داریم، مدیریت شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار