رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات گفت: اولین نکوداشت شهر محلات با شعار "محلات پایتخت گل، شهر زندگی" با هدف معرفی توانمندی‌های شهرستان محلات برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ 17 June 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مهدی لعل بار، افزود: افتتاحیه بزرگداشت روز ملی گل و اولین نکوداشت روز محلات، با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محلات، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جمعی از اعضای شورای اداری در محل بوستان سرچشمه برگزار شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات یکی از اهداف این برنامه را، برندسازی گل برای این شهر اعلام کرد و گفت: اجرای این برنامه به مناسبت ۲۵ خرداد روز ملی گل از ساعت ۱۱ صبح آغاز شده و به مدت دو روز ادامه دارد.
لعل بار افزود: این مراسم با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، غرفه‌هایی برای معرفی صنایع‌دستی شهرستان محلات و غرفه‌ای شامل اشیای تاریخی برای شناسایی هویت تاریخی و قدمت شهر بود.
او افزود: در حاشیه این مراسم ده غرفه از هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان در قالب غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات هنرمندان در رشته‌های سبد بافی، مینا کاری, سفال، نقاشی روی سفال، خراطی، چرم، گیوه‌دوزی، پیکرتراشی، عروسک، حلوا، تنقلات و سوغات در این نمایشگاه تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات هدف از برگزاری این مراسم را معرفی شهر محلات و ارائه توانمندی‌ها و پتانسیل‌های این شهر در قالب یک رویداد فرهنگی دانست و گفت: اچرای برنامه‌های فرهنگی، جشن، جنگ شادی، موسیقی اقوام با حضور گروه‌هایی از کردستان، آذربایجان و گیلان و برپایی غرفه‌های هنری، غرفه‌های توانمندی‌های شهر و شهرستان از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.
او با اشاره به حرکت کارناوال گل از دهکده گل به سمت سرچشمه، گفت: گل‌آرایی خودروهای عمومی و برخی اماکن مانند میادین از جمله برنامه‌های دیگر در این روز بود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات افزود: دنبال ثبت این روز به عنوان "روز گل و روز شهرستان محلات" هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار