مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، از برگزاری مراسم جشن وصال به مناسبت هفته ازدوج در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 20 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس منوچهر حاتمی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به نامگذاری ۳۰ خرداد لغایت ۵ تیرماه به عنوان هفته ازدواج، اظهار کرد: به همین مناسبت مراسم ازدواج ۶۰ زوج جوان در مراسمی با عنوان جشن وصال در روز چهارشنبه، ۳۱ خرداد‌ماه به‌صورت نمادین در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۹۴ هزار فقره تسهیلات ازدواج به زوجین پرداخت شده است، گفت: از ابتدا تا نیمه خردادماه سال‌جاری به ۴۹۳ نفر از زوجین که ثبت‌نام آن‌ها تکمیل شده وام ازدواج پرداخت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ مرکز تخصصی ازدواج و خانواده با اخذ مجوز از این اداره کل در سطح استان فعال هستند، گفت: در تمامی این مراکز تیم‌هایی متشکل از روانشناسان و مشاوران متخصص با هدف کمک به جوانان و خانواده‌ها به ارائه خدمات روانشناختی می‌پردازند.

وی افزود: با توجه به تغییرات اجتماعی جامعه در عصر حاضر و مشکلات و پدیده‌هایی که کیان خانواده و ازدواج را تحت تأثیر قرار داده می‌دهد، وجود مراکز مشاوره ازدواج بسیار ضروری و با اهمیت است.

حاتمی خاطرنشان کرد: آموزش و مشاوره به خانواده‌ها و جوانان در سن ازدواج می‌تواند در امر تحکیم خانواده و پایدار بودن ازدواج‌ها و همچنین ترویج ازدواج آسان بسیار مفید باشد.

این مسؤول، از اختصاص یک روز در هفته ازدواج برای ارایه خدمات رایگان به مراجعین در مراکز مشاوره استان نیز خبر داد و گفت: این امر می‌تواند در معرفی بیشتر مراکز مشاوره ازدواج و ترویج استفاده از این مراکز مفید باشد.

وی در پایان ترویج ازدواج آسان از طریق برگزاری جشن‌های ازدواج نمادین، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند در جهت تسهیل در امر ازدواج آن‌ها با کمک سایر نهادها، پیگیری نحوه اعطای تسهیلات ازدواج و جوانی جمعیت و معرفی مراکز مشاوره ازدواج را از دیگر برنامه‌های هفته ازدواج در استان ذکر کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار