ساماندهی رودخانه قره‌سو شهر کرمانشاه بر عهده سه دستگاه شهرداری، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب است، که در این رابطه باید شرکت آب و فاضلاب جلوی ورود فاضلاب به رودخانه را بگیرد. شهرداری و آب منطقه‌ای لایروبی را انجام دهند و در نهایت شهرداری نسبت به زیباسازی حاشیه رودخانه نیز اقدام کند، اما انگار برخی از دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود در این راستا عمل نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 05 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس طبق وعده مسؤولان استان قرار شد رودخانه قره‌سو از آخر اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲، از پسماندهای فاضلاب پاکسازی شود و به تناسب  بحث لایروبی و  زیباسازی آن هم انجام شود تا بعد از سال‌ها برای هم‌استانی‌ها، در وسط شهر کرمانشاه به یک ظرفیت گردشگری تبدیل شود.

تحقق یک وعده بعد از چندین سال/ بالاخره جلوی ورود فاضلاب به رودخانه «قره‌سو» گرفته شد.

اما، با مشاهده وضعیت حال حاضر این رودخانه هنوز کاستی‌هایی در این زمینه دیده می‌شود و آن‌طور که باید نتوانسته رضایت شهروندان را جلب کند؛  ظاهر زشت و بوی بد این رودخانه سبب گریز هر گردشگری از نزدیک‌شدن به این محل می‌شود.

 ساماندهی رودخانه قره‌سو بر عهده سه دستگاه شهرداری، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب است، که در این رابطه باید شرکت آب و فاضلاب جلوی ورود فاضلاب به رودخانه را بگیرد. شهرداری و آب منطقه‌ای لایروبی را انجام دهند و در نهایت شهرداری نسبت به زیباسازی حاشیه رودخانه نیز اقدام کند؛ به راستی کدام دستگاه در بحث ساماندهی رودخانه قره‌سو شهر کرمانشاه به وظیفه خود عمل نکرده است؟

 افشین یگانه، مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در رابطه با کم‌کاری برخی از ادارات در این راستا، می‌گوید: در ستاد مدیریت بحران و پیشگیری استان با ریاست استاندار کرمانشاه طی سال گذشته تأکید بر این شد که سریعا شرکت آب و فاضلاب استان هرگونه فاضلاب داخل رودخانه قره‌سو را جمع‌آوری کند که پایان مهلت آن اردیبهشت‌ماه امسال بود.

وی ادامه داد: به واسطه اینکه متولی رودخانه‌ها در کشور شرکت آب منطقه‌ای و در محدود شهر بهره‌برداری با شهرداری‌ها است. دو مجموعه آب منطقه‌ای و شهرداری هم همزمان ملزم بر لایروبی و زیباسازی دو لاین شمالی و جنوبی رودخانه قره‌سو شدند.

مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: فاضلاب تمامی شهرک‌های شمالی شهر کرمانشاه توسط شرکت آب و فاضلاب استان با استفاده از یک خط لوله از بالادست رودخانه قره‌سو جمع‌آوری و به دلیل اینکه تصفیه‌خانه شماره ۲ درحال ساخت و ساز است، به بعد از راه‌آهن انتقال داده می‌شود، البته بعد از تکمیل این تصفیه‌خانه به داخل آن انتقال داده خواهد شد.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب نسبت به خروج فاضلاب شهرک‌های شمالی اقدام کرده و در حال حاضر میزان حجم و دبی آب هم بسیار اندک شده است.

یگانه گفت: بخش اندکی از طریق آبشوران در انتهای خط در نزدیکی پل شرقی وارد رودخانه می‌شود که شرکت آب و فاضلاب در حال جداسازی است.

وی ظاهر زشت و بوی نامتبوع حال حاضر رودخانه قره‌سو را به واسطه گل و لای و لجن کف رودخانه عنوان کرد و افزود: علی‌رغم چندین بار مکاتبه با هر دو مجموعه؛ «آب منطقه‌ای و شهرداری» تا بدین لحظه متأسفانه اقدامی برای لایروبی صورت نگرفته است.

مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: دو مجموعه؛ آب منطقه‌ای و شهرداری که متولی امر در بحث رودخانه‌ها هستند و به صراحت قانون هر دو مجموعه را مکلف کرده تا اقدامات لازم را برای لایروبی و زیباسازی رودخانه‌ها انجام دهند، تاکنون این دو مجموعه این اقدامات را برای رودخانه قره‌سو شهر کرمانشاه انجام نداده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مرتبا پیگیری‌ها در این راستا انجام می‌شود که به دلایل متعددی دو مجموعه هنوز در این راستا اقدامی انجام نداده؛ بالاخره تا یک جایی مکاتبات انجام می‌شود بعد از آن براساس قانون باید برخوردهای قضایی صورت گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار