مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به وجود گلخانه تولید فیسالیس(عروسک پشت پرده) در دهستان الهیارخانی این شهرستان، گفت: میوه درخت فیسالیس به‌ اندازه گیلاس و تقریبا شبیه گوجه‌فرنگی، با رنگ زرد مایل به نارنجی است.
کد خبر: ۱۱۱۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 10 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس کامران کریمی، مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه اظهار کرد: گلخانه تولید فیسالیس(عروسک پشت پرده) در دهستان الهیارخانی این شهرستان فعال است.

وی از برداشت این میوه لوکس و باکیفیت خبر داد و افزود: میوه درخت فیسالیس به‌ اندازه گیلاس و تقریبا شبیه گوجه‌فرنگی، با رنگ زرد مایل به نارنجی است و ارتفاع بوته این گیاه درختی در گلخانه ۲ متر و از هر بوته فیسالیس حداکثر ۲ کیلوگرم میوه می‌توان برداشت کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه از ماندگاری بسیار بالای این میوه خبر داد و افزود: زمان کشت فیسالیس همزمان با کاشت گوجه فرنگی در شهریورماه است و این میوه به طور طبیعی تا یک هفته بیرون از یخچال و تا ۳ ماه، در یخچال و در دمای ۲ درجه بالای صفر، با همان طراوت و تازگی ماندگار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از جدیت در راستای پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات سخن گفت و به ۴ مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز و اعاده وضع به حال سابق در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه اشاره کرد. 

وی افزود: روز گذشته در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تعداد ۴ فقره پی‌کنی و ابنیه‌های غیرمجاز در دهستان درودفرامان ـ  روستای ده‌پهن در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه قلع و قمع شد.  

کریمی با هشدار به احداث کنندگان بنا در اراضی کشاورزی به مردم توصیه کرد، از خرید ملک‌های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند خودداری کرده و در دام کلاهبرداران و سودجویان قرار نگیرند.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: مردم کرمانشاه هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سودجویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است جلوگیری شود.‏

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار