مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در راستای ارتقاء و توسعه راه‌های شهرستان کمیجان از ابتدای امسال 18 طرح راهداری و ساخت راه‌های روستایی در مقیاس‌های مختلف در شبکه راه‌های ارتباطی این شهرستان در اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲ 22 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از فعالیت گسترده کارگاههای جاده‌ای برای عمران و آبادانی راه‌های ارتباطی شهرستان کمیجان خبر داد و افزود: عمده پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان کمیجان شامل شش بخش: 1- ساخت راه‌های روستایی، 2- تعریض جاده، 3- ایمن سازی نقاط مستعد حادثه، 4- رفع نقاط پرتصادف، 5-نگهداری رویه آسفالتی راه‌ها و 6- توسعه ابنیه فنی راه‌ها می‌باشد که به دو صورت پیمانی و امانی تعدادی از آنها به اتمام رسیده و تعدادی دیگر نیز در دست اجرا است.


به گفته وی ساخت راه‌های روستایی «سیجان - طرلان» به طول سه هزار و 300 متر، «فَرک - چالمیان» به طول یک هزار و 600 متر، «امامزاده عباس - یاسبلاغ» بطول 5/5 کیلومتر، «مهدی آباد» بطول 300 متر و «وفس - آقچه قلعه» بطول 24 کیلومتر در دست اجرا بوده و ساخت راه روستایی «چهرقان - راستگویان» و «کلوان - راستگردان» نیز در مجموع به طول 9 کیلومتر بتازگی به اتمام رسیده است.


جهانی مجموع اعتبارات تأمین شده برای اجرای طرح‌های ساخت راه روستایی در شهرستان کمیجان را در مجموع برابر با 602 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 240 میلیارد ریال از این اعتبارات از منابع ملی، 267 میلیارد ریال از منابع استانی و 105 میلیارد ریال آن با مشارکت بنیاد علوی تأمین شده است.


وی در ادامه به پروژه تعریض محور «کمیجان - ساروق» نیز اشاره کرد و گفت: این طرح که از پروژه‌های نیمه تمام دولت در ادوار مختلف بوده، در دولت سیزدهم که توجه ویژه‌ای به تکمیل طرح‌های نیمه تمام دارد، با شتاب قابل توجهی به فعالیت خود ادامه داده و در مراحل تکمیلی خود قرار گرفته است.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: طرح تعریض محور کمیجان - آهنگران شامل دو بخش کمیجان - ساروق و ساروق - آهنگران می‌باشد که در حال حاضر مقطع ساروق - آهنگران سال گذشته بطور کامل تعریض شده و از 38 کیلومتر مقطع کمیجان - ساروق تاکنون 25 کیلومتر از آن تعریض و مابقی آن با سرعت قابل توجهی توسط دو پیمانکار در حال اجرا و تکمیل می‌باشد.


جهانی خاطرنشان کرد: هفت کیلومتر از محور «کمیجان - ساروق» آماده اجرای آسفالت است که تا پایان مرداد ماه انجام خواهد شد و البته باید اذعان داشت که در راستای تعریض این محور 23 دستگاه انواع پل و آبرو نیز تعریض شده است‌.
وی اظهار کرد: بمنظور ارتقاء ایمنی و رفع نقاط پرتصادف و مستعد حادثه در محورهای مواصلاتی شهرستان کمیجان، امسال اقدامات بسیار ارزشمندی در دست اقدام است که تعداد بیشتری از آنها مانند اصلاح هندسی پیچ شاه قلعه در محور خسروبیگ، ایمن سازی تقاطع آقچه کهریز، ایمن سازی تقاطع چلبی، جیریا و بهادرستان، اصلاح قوس همراه با ترانشه برداری در محور کمیجان - چهرقان و سلوکلو به اتمام رسیده و تعدادی دیگر از جمله تقاطع روستای یساول و خاتم آباد نیز در دست اقدام است.


اجرای 18 کیلومتر روکش آسفالت سطحی در دو محور «فامرین - کلوان» و «کمیجان - قهاوند» از دیگر اقداماتی است که به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی طی سال جاری در راستای نگهداری از راه‌های این شهرستان اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار