فرماندار شهرستان کنگاور با اشاره به پیشرفت فیزیکی 50 درصدی سد کبوتر لانه گفت: سد کبوتر لانه در این شهرستان سال 96 آبگیری و در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 14 October 2015
فرماندار شهرستان کنگاور با اشاره به پیشرفت فیزیکی 50 درصدی سد کبوتر لانه گفت: سد کبوتر لانه در این شهرستان سال 96 آبگیری و در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

شریف خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کنگاور، اظهار داشت: عملیات ساخت سد کبوتر لانه از اردیبهشت 89 آغاز شده است که به دلیل کمبود اعتبارات برآورد می‌شود این سد چهار سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه چهار هزار و 200 هکتار از راضی این شهرستان تحت پوشش سد کبوتر لانه قرار می‌گیرد، افزود: دو هزار و 200 هکتار از اراضی دیم این شهرستان آبی می‌شود و وضعیت مابقی اراضی آبی که دو هزار هکتار است بهبود می‌یابد.

وی مبلغ اولیه طرح سد کبوتر لانه را 214 میلیارد و 390 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: در حال حاضر عملیات ساخت این طرح که کل مصالح مورد نیاز آن تأمین شده در حال انجام است و در صورت تخصیص به موقع و کافی اعتبارات طرح زودتر از موعد مورد انتظار  به بهره‌‌برداری می‌رسد.

خسروی میزان اعتبار هزینه شده سد کبوتر لانه شهرستان کنگاور را 25 میلیارد ریال بیان و عنوان کرد: با تکمیل این سد که سالانه ظرفیت تنظیم 34 میلیون متر مکعب آب را دارد آب‌های بخش کشاورزی، شرب و صنعت کنگاور تأمین می‌شود.

فرماندار شهرستان کنگاور حجم مخزن سد کبوتر لانه را 24.6 میلیون متر مکعب اعلام و اظهار کرد: از این مجموع 12 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی، چهار میلیون متر مکعب در بخش صنعت و مابقی در بخش شرب به مصرف می‌رسد.

وی با اشاره به معرضین ساخت سد کبوترلانه در شهرستان کنگاور گفت: با پرداخت وجه تعدادی از این معرضین این طرح که اراضی آن‌ها در مسیر ساخت سد قرار داشتند تملک شدند و این مشکل به زودی با پرداخت وجه به دیگر معارضین برطرف می‌شود.

خسروی با اشاره به تأمین آب شرب شهرستان کنگاور از طرق 10 حلقه چاه افزود: این 10 حلقه در سه نقطه آب مورد نیاز شهرستان را تأمین می‌کنند که در پدافند غیرعامل برای جلوگیری از بروز مشکلات و قطعی آب مشترکان، همه مخازن کنگاور به یکدیگر متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه اعتبارات سد کبوتر لانه از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود، خاطر نشان کرد: این سد به دلیل کمبود اعتبارات در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد اما در صورت تأمین و تخصیص به موقع اعتبارات در سال 95 تکمیل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار