رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی، از آغاز طرح آمارگیری کارگاه‌های صنعتی دارای ۱۰ نفر نیرو و بیشتر از آن در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳ 06 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،نوربخش عسکری گفت: عملیات میدانی طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای یک تا 9 نفر نیرو، از ابتدای شهریورماه سال جاری در استان مرکزی به طور همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود و در این طرح اطلاعات مربوط به 214 کارگاه جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کارگاه‌های صنعتی، بسیار متفاوت از طرح‌های خانوار است و باید دقت و زمان طولانی صرف پرکردن پرسشنامه‌ها شود، اما ارزش این اطلاعات بسیار زیاد و در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور و استان اهمیت بسزایی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی بسیار حائز اهمیت است. چرا که بخش صنعت در برنامه‌های توسعه‌ای کشور، به عنوان تأمین‌کننده بسیاری از نیازها، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

عسکری تصریح کرد: به منظور شناخت ساختار صنعتی کشور و اتخاذ سیاست‌های توسعه صنعتی مناسب، طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی بیش از 10 نفر نیرو در کشور از سال 1351 در دستور کار است و همه ساله به صورت منظم اجرا می‌شود و نتایج آن در اختیار برنامه‌ریزان قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی یک تا 9 نفر نیرو نیز به صورت دوره‌های 10 ساله در کشور اجرا می‌شود که آخرین طرح در سال 1392 اجرا شد و در سال جاری نیز از ابتدای شهریورماه در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تأکید کرد: اجرای طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری این استان نیز همزمان با سراسر کشور از ابتدای تیر ماه سال‌ جاری آغاز شده و هم‌اکنون نیز در حال انجام است و تا ابتدای مهر ماه سال جاری نیز ادامه دارد.

عسکری ابراز داشت: پس از جمع‌آوری اطلاعات مورد نظر در طرح‌های آماری مختلف، اطلاعات در اسرع وقت بررسی و نتایج آن در اختیار مدیران، سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان، پژوهشگران و سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود 3000 واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است، اضافه کرد: از مدیران و صاحبان کارگاه‌ها و معادن استان مرکزی درخواست می‌شود تا با آمارگیران طرح کارگاه‌های صنعتی و معادن همکاری کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار