رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه خبر داد؛
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مراجعین گرمازدگی به اورژانس کرمانشاه نسبت به سال گذشته با افزایش چهار درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ 07 August 2023

مسعود قلعه سفیدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: توصیه می‌شود در ساعات اوج گرما تا حد ممکن شهروندان خصوصا افراد مسن، کودکان، افراد مبتلا به دیابت و فشارخون بالا از منزل خارج نشوند.

وی افزود: استفاده از لباس‌های سفید نخی و مصرف مایعات (بدون کافئین) در هوای گرم توصیه می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در صورت مواجهه با فرد گرمازده در اولین اقدام با ۱۱۵ تماس گرفته و در مرحله بعد فرد را به سایه منتقل کنید و اگر فرد گرمازده هوشیار بود به او مایعات بنوشانید.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند در صورت مشاهده فرد گرمازده از کیسه‌های یخ در قسمت کشاله ران و زیر بغل استفاده کرده که با این شیوه می‌توانند دمای بدن فرد را پایین بیاورند.

وی گفت: از ابتدای فصل گرما ۶ مورد گرمازدگی داشتیم که از این تعداد چهار مورد به بیمارستان منتقل شده و ۲ مورد هم در محل تحت مداوا قرار گرفتند که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۴ درصدی تعداد گرمازدگان بودیم.

انتهای پیام/ ل

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار