همزمان با روز خبرنگار صورت گرفت؛
استاندار کرمانشاه به مناسبت روز خبرنگار از مجموعه خبرگزاری تابناک بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱ 08 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ظهر امروز محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه از مجموعه خبرگزاری تابناک بازدید کرد.

در این دیدار علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، عبدالله الماسی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه و فتاح مومنه رئیس گروه امور رسانه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه حضور داشتند.

محمدطیب صحرایی در این دیدار ضمن تبریک روز خبرنگار و  تقدیر از عملکرد این مجموعه، اظهار کرد: امیدوارم  عنوان خبرنگاری برای شما و همکاران در فضای رسانه استان کرمانشاه روز به روز با حقیقت نگاری همراه شود.

وی افزود: در آینده همه ما در یک قالب تحلیل می‌شویم لذا اگر امروز تلاش کنیم، همکاری، هم افزایی و انسجام صورت بگیرد در آن برآیند کلی نتایج بهتری به دست می‌آید و همه ما در آن حضور خواهیم داشت و هر قدر هم در این فرصت خواسته یا ناخواسته به واگرایی و تشتت فکر و عمل کنیم در برآیند نهایی همه با یک تحلیل ناخوشایند مواجه می‌شویم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تعبیری از مقام معظم رهبری مبنی بر تغییر سرنوشت تاریخ در صورت اقدامات ویژه خواص، بیان کرد: با برخی اقدامات از سوی خواص پیش از واقعه کربلا، ممکن بود امام حسین (ع) حکومت تشکیل می‌داد.

وی ادامه داد: دور از انتظار نیست در استان کرمانشاه مجموعه اثرگذاران ما که «تابناک» می‌تواند یکی از آن‌ها باشد با یک اقدام، تغییری جدی در سرنوشت کرمانشاه ایجاد کنند. 

وی گفت: دعوت و پیشنهاد من این است، شما که به ادبیات و عنوان انقلابی و دغدغه مند بودن مفتخر هستید، ببینید نقطه تاثیرگذاری ویژه‌ای که می‌توانید برای کرمانشاه به لحاظ قالبی و محتوایی بگذارید کجاست، زمانی که فضای تصویر نیاز به یک اثرگذاری بیشتر دارد لذا باید بر این فضا تمرکز کرد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه تصریح کرد: در بین رسانه‌های مختلف گاهی مجموعه‌ای یک راه جدید پیدا کرده و کار ویژه انجام می‌دهد که این موضوع مباحثه و اتاق فکر می‌طلبد.

وی تهیه یک برنامه ویژه برای ایام اربعین را پیشنهاد کرد و گفت: تهیه مستند و برنامه‌هایی نو که در کرمانشاه کم است می‌تواند در جذب غیرکرمانشاهی ها اثر بگذارد و این موضوع که فکر برای مخاطب ایجاد کنیم گام بزرگی است.

توافق دریافت ٢ هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن کرمانشاه

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به شرایط کنونی راه‌آهن کرمانشاه خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تلاش می‌کنیم که راه آهن از این حالت خارج شود، شب گذشته هم جلسه مفصل در این راستا برگزار و موافقت مجددی برای تخصیص اعتبار ٢ هزار میلیاردی به راه آهن کرمانشاه کسب کردیم. 

صحرایی گفت: ۶۶ طرح نیمه کاره بالای ۶٠ درصد پیشرفت در استان کرمانشاه شناسایی شدند که هر یک برای اتمام به ١٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند و روز گذشته موافقت آن را دریافت کردیم، این پروژه‌ها می‌توانند نفسی تازه به پهنه استان کرمانشاه بدهند.

وی بیان کرد: ابتدا و انتهای طیف سرمایه‌گذاری‌های استان کرمانشاه را شناسایی کردیم که برای هر کدام پیگیری‌های صورت می‌گیرد.

صحرایی خاطرنشان کرد: این ها جلوه‌ای از وظایف محول شده رهبری به ما است که می‌فرمایند امروز بزرگترین جهاد شما دمیدن روح امیدواری است و باید از امید دادن واهی بپرهیزیم.

صحرایی تاکید کرد: روز گذشته توافق نهایی با بانک مسکن انجام شد و اختصاص ۵۵۰ میلیون تومان برای ١۴ هزار واحد مسکن نهضت ملی برای هر یک پیش از پرداخت قطعی شد.

صحرایی در خصوص تغییر مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: بررسی مدیران انجام شده، من فهرستی از مدیرانی که با آن ها کار کردم با یک دسته بندی خاص دارم.

وی با بیان اینکه تغییر مدیران به معنای فاسد بودن آنها نیست و باید در این راستا از افراط و تفریط بپرهیزیم اضافه کرد: گاهی اوقات تغییر صندلی به افزایش سرعت کمک می‌کند در یک تیمی اگر نفری که جلو ایستاده عقب برود یا برعکس، ترکیب بهتر پاسخ می‌دهد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه بیان کرد: لیستی به وزارتخانه‌ها برای تغییر مدیران ارائه کردیم بخشی از تغییرات پیش از اربعین و تعدادی هم بعد از ایام اربعین انجام می‌شود.

وی در پاسخ به درخواست خبرنگار تابناک کرمانشاه مبنی بر انجام یک مصاحبه اختصاصی با این مجموعه اظهار کرد: پیشنهاد من انجام یک مصاحبه ٣٠ دقیقه در حال و هوای اربعین است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه درباره عدم پاسخگویی برخی مدیران به رسانه ها تشریح کرد: بخشی از رفت و آمد من تلاش برای این فضاست که سکه رایج ما قدری تغییر کند اینکه خدمت اصحاب رسانه برسم برای من بسیار مهم است که اگر مدیری نیاید جا می‌ماند.

وی تاکید کرد: تا یک جایی با کم تحرکی می‌توان  جلو رفت بعد باید شما کمک کنید که مجموعه‌ها احساس کنند اگر با رسانه‌ها  همراهی نکنند ضرر می‌کنند.

 

ضرورت تلاش رسانه ها برای تزریق رفتار مومنانه و صادقانه به جامعه

 

رحمت الله جلیلیان مدیر خبرگزاری تابناک استان کرمانشاه در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه اظهار کرد: از همان ابتدا احساس می‌کردیم در بخشی از حوزه رسانه باید به شکل جدیدی فعالیت کنیم به همین دلیل فعالیت خود را در سه حوزه آغاز کردیم.

وی افزود: یکی از حوزه هایی که سعی کردیم با نوآوری به آن ورود کنیم تصویر بود به همین دلیل گروهی را با عنوان گروه تصویر با حضور چهره‌هایی نو و بدون سابقه رسانه‌ای راه‌اندازی کردیم.

مدیر خبرگزاری تابناک استان کرمانشاه در خصوص عملکرد خبرنگاران این مجموعه تصریح کرد: اقدامات مدیران دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه را روزانه رصد و گزارشی از عملکرد آن‌ها تهیه می‌کنیم.

وی به تهیه برنامه‌های مناسبتی و روزانه رادیویی هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ۲ رسانه تابناک و خبر آنلاین به صورت همرمان و در ۲ بخش جداگانه فعالیت می‌کنیم.

جلیلیان با بیان اینکه در رسانه ها باید «رویکرد ما در جهت تقویت جبهه انقلاب» باشد افزود: با این نگاه که رسانه‌ها باید با دیدی فراجناحی، خلاقانه و جوان پسند به شائبه های نسل جوان که از طریق رسانه‌های در اختیار استکبار پخش می‌شود پاسخی منطقی و عقلانی بدهند.

وی ادامه داد: تبیین مناسب و شایسته دستاوردها و رویش‌های انقلاب اسلامی را باید به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم، این موضوع که یکی از برکات انقلاب اسلامی مفتضح شدن غرب و رفع استعمار ملت‌های مظلوم بوده است.

مدیر خبرگزاری تابناک استان کرمانشاه بیان کرد: موضوع دیگری که امروز جامعه از آن رنج می‌برد و رسانه می‌تواند تزریق کننده آن به جامعه باشد، رفتار صادقانه و مومنانه است.

وی گفت: باید در همین راستا نهایت تلاش خود را به کار بگیریم که ضمن تلاش برای ایجاد تغییرات مثبت در راستای خاستگاه‌های مردمی خوراک خبری برای دشمن و رسانه‌های بیگانه فراهم نکنیم.

جلیلیان تاکید کرد: در چنین شرایط حساسی خواسته یا ناخواسته از سوی برخی رسانه‌ها شاهد تولیدات ضعیف با اهداف صرفا مادی هستیم که نیازمند اصلاح است.

بازدید استاندار کرمانشاه از مجموعه خبرگزاری تابناک

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار