به گفته سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، میزان ذخیره کنونی سدهای استان به ۷۳۴ میلیون مترمکعب رسیده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ 12 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از از ایسنا رسول فرهادی با اشاره به وضعیت کنونی ذخیره سدهای استان، گفت: در حال حاضر از ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سدهای استان، حدود ۵۴.۴ درصد آن پُر و نزدیک به ۴۵.۶ درصد خالی است.

وی میزان ذخیره کنونی سدهای استان را ۷۳۴.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: ۶۱۵ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای استان خالی است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از وجود ۱۲ سد مخزنی در استان یاد کرد و ادامه داد: بیشترین ذخیره سدهای استان به ترتیب مربوط به گاوشان و داریان است.

فرهادی همچنین بیشترین درصد پرشدگی سدهای استان را نیز مربوط به تنگ حمام دانست که در فصل بارندگی شاهد سرریز این سد بودیم.

وی آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی (اول مهرماه ۱۴۰۱) را یک میلیارد و ۳۲۹ میلیون مترمکعب اعلام و اظهار کرد: بیشترین آورد مربوط به سد داریان بوده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از شرایط کم بارشی حاکم بر کل کشور و به تبع آن استان کرمانشاه یاد کرد که این امر اهمیت حفظ و استفاده بهینه از ذخایر سدها را دو چندان می‌کند و خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به پایان سال آبی و همچنین پشت سر گذاشتن  بخش عمده فصل گرما، ذخیره سدها رو به کاهش بوده و از همین رو لازم است ذخیره کنونی که در اختیار داریم را به خوبی مدیریت کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار