طرح خانه به خانه بیماریابی و آموزش پیشگیری از بیماری سالک در محله سنگ سیاه بافت تاریخی شهر شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 16 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر این مرکز گفت: مرحله سوم طرح خانه به خانه بیماریابی و آموزش بیماری سالک در محله سنگ سیاه بافت تاریخی شیراز آغاز شده است.

علی مختاری افزود: در این طرح، از سوی کارشناسان بیماری‌های واگیر مرکز خدمات جامع سلامت نمازی به دوازده داوطلب از اعضای موسسه شمیم لحظه‌های ماندگار آموزش‌های لازم ارایه شده تا بتوانند توانمندی‌های لازم برای بیماریابی سالک و آموزش چهره به چهره به افراد ساکن در بافت تاریخی شهر شیراز به عنوان مهم‌ترین کانون بیماری سالک شهرستان شیراز را کسب کنند.

او اضافه کرد: در این طرح، داوطلبان با مراجعه به منازل، فرم‌های بیماریابی سالک را تکمیل و موارد جدید بیماری سالک را شناسایی می‌کنند و همچنین آموزش‌های مرتبط با بیماری سالک، راه‌های انتقال و درمان بیماری و راه‌های پیشگیری از بیماری سالک، به صورت مستقیم و چهره به ساکنان بافت تاریخی ارایه می‌شود.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر ادامه داد: این طرح می‌تواند گام بزرگی در راستای بیماریابی، تشخیص و درمان بیماران مبتلا به سالک و کنترل بیماری در آلوده‌ترین کانون بیماری سالک باشد.

مختاری تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه ضایعه پوستی که بیش از دو هفته ادامه دارد، لازم است برای بررسی بیشتر به مراکز درمان سالک مراجعه کنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار