فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه بهره‌بردار است که باید امکانات خدمت‌رسانی فرهنگی برای آن فراهم شود، تاکید کرد: در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تامین زیرساخت‌های آن با کسی تعارف نداریم.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 17 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «محمدرضا آمویی» در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای ما که مسئول هستیم و باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم قصور شهرداری پذیرفتنی نیست.

وی عنوان کرد: هر کدام از ما در حوزه خدمت به فرهنگ جامعه قدر و سهمی داریم که باید مسئولیت اجتماعی خود را نادیده نگیریم؛ بزرگترین ظرفیت فرهنگی، اجتماعی اکنون انس با کتاب است و در این راستا برای گسترش این امر نباید کوتاهی کرد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی کرمانشاه با اشاره به پرداخت سهم نیم درصد درآمدهای شهرداری به کتابخانه گفت: عدم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی کرمانشاه موانع درست کردن برای ترویج کتابخوانی است و این باعث می شود فرصت ها را از جوانان علاقمند به کتاب بگیریم، لذا باید در آخرت و به گذشتگان پاسخگو باشیم.

در مقابل قصور شهرداری کوتاه نمی‌آییم

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرداری ها باید به مسائل فرهنگی حوزه کتابخوانی بیشتر اهمیت دهد، لذا عدم توجه به پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی در توسعه و اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و ما در مقابل قصور در حق کتابخوانی ساکت نخواهیم نشست.

«محمدامین بهرامی» افزود: کتابخانه های عمومی پایگاه های تاثیر اجتماعی و تغییر اجتماعی هستند و قطعاً ما در مسائل اجتماعی در قبال بی توجهی و عدم همکاری با کتابخانه های عمومی در بسیاری از تصمیمات موثر خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کتابخانه ها مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی مظلوم واقع شده اما به لطف خدا مظلوم مقتدر است و بدون تعارف این اقتدار را به زودی نشان خواهیم داد لذا اهرم کتاب را برای رونق کتابخوانی بکار خواهیم گرفت.

بهرامی عنوان داشت: روش ما برای اعتلای فرهنگ کتابخوانی متفاوت است؛ شهرداری باید در قبال خدمات به شهروندان پاسخگو باشند و می توانند در جلسات ما حضور یابند و از خود دفاع کنند، خصوصا در خدمت فرهنگی، ما از حقوق خودمان کوتاه نخواهیم آمد.

وی همچنین در ادامه مطالب خود بیان کرد: اگر قرار باشد نهاد کتابخانه ها تأثیری در فضای فرهنگی کتابخوانی استان نداشته باشد باید در مقابل خون شهداء پاسخگو باشد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه در این جلسه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی ارائه داد و گفت: بیش از ۱۰ سال پیش شهرداری کتابخانه عمومی امامت را در پارک جلالیه واقع در میدان سنجابی را به خاطر ایجاد معبر در طرح روگذر و زیر گذر میدان سنجابی تخریب کرده است.

وی افزود: شهرداری در قبال آن طبق توافق نامه که امضا کرده است قول داده بود یک باب کتابخانه عمومی در شهرک کهریز پل کهنه بسازد و تحویل اداره کل کتابخانه های عمومی بدهد که متاسفانه با گذشت ۱۰ سال از این موضوع هنوز اقدامی نکرده است.

در ادامه هر یک از اعضای حقیقی و حقوقی انجمن نکته نظرات خود را در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان کرمانشاه بیان کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار