رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از اعزام ۳۰ موکب کرمانشاهی به عراق و استقرار در مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 17 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر بهمن صحرایی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال مرز خسروی برای دومین سال پیاپی عبور زائران را خواهد داشت اقدامات لازم برای تهیه زیر ساختی و ارائه خدمات به شیوه مطلوب‌تر از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه زائران را بر عهده دارد، افزود: ساماندهی، اسکان، ارائه خدمات عمومی به زائرین در داخل و خارج از استان در ایام اربعین را در این کمیته برنامه ریزی کرده و در قالب موکب‌های مردمی ارائه خدمات و ساماندهی‌های لازم صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تصریح کرد: اگرچه کمیته‌های دولتی تنها کار حمایت و رفع ضعف‌ها و مشکلات زوار و زیرساخت‌ها صورت می‌گیرد اما عمده ارائه خدمات در موکب‌ها به صورتی مردمی انجام می‌گیرد.

صحرایی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های اربعین حسینی در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: از ورودی استان کرمانشاه تا مرز خسروی اقدامات و آماده‌سازی زیر ساختی خوبی صورت گرفته که در کنار موکب‌های مردمی ارائه خدمات می‌دهند.

وی در ادامه به تعداد موکب‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه به لحاظ مرزی بودن و نیز تعداد بالای مراجعه زائران بالاترین تعداد موکب‌ها را دارد و در حال حاضر بیش از ۲۵۳ موکب پروانه موکب داری دریافت کرده‌اند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تاکید کرد: آمار موکب‌های مردمی در استان کرمانشاه ۳۰ درصد افزایش یافته و بالغ بر ۲۵۰ موکب از ورودی شهر کرمانشاه تا مرز خسروی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

صحرایی عنوان کرد: با بستر سازی‌ها موکب داران می‌توانند از ابتدای ماه صفر نسبت نسبت به برپایی موکب‌ها اقدام کرده و تا پنج روز پس از اربعین ارائه خدمات ادامه خواهد داشت.

وی به برپایی ۲ موکب مشترک با کشور عراق در مرز منذریه تاکید و اضافه کرد: در نقطه صفر مرزی خسروی تا پایانه مرزی تعداد ۲۵ موکب مستقر و آماده خدمت رسانی خواهند بود و ۳۰ موکب از استان کرمانشاه به کشور عراق اعزام خواهند شد که این موکب‌ها در بین مسیر از نجف اشرف تا کربلا مستقر خواهند شد.

صحرایی در پایان یادآوری کرد: اعزام موکب‌ها تا پنجم صفر از طریق مرز خسروی و پس از آن به دلیل ازدحام جمعیت به سمت مرز سومار هدایت می‌شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار