رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تامین سرم لازم ویژه ایام اربعین برای مقابله و جلوگیری از گرمازدگی زائران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶ 19 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر مسعود قلعه سفیدی اظهار کرد: نیروهای بهداشتی و اورژانس از مسیر ورودی به استان در شهر کنگاور تا خسروی برای خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) در آمادگی قرار دارند.

وی افزود: برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زوار اربعین ۱۱۲ ایستگاه ثابت و سیار اورژانس در مسیرهای منتهی به مرز خسروی و مهران در نظر گرفته شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ۹۴ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و ۲ فروند بالگرد برای ایام اربعین در نظر گرفته شده که یک فروند در قصرشیرین و یک فروند در کرمانشاه مستقر خواهد بود.

قلعه سفیدی بیان کرد: همچنین مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز آماده خدمت رسانی به زوار اربعین هستند و در مجموع یک هزار و ۵۰۰ نیروی بهداشتی در آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ باب درمانگاه شبانه‌روزی در مسیر تردد زوار در نظر گرفته شده است، گفت: درمانگاه‌های حمیل، ماهیدشت و بیستون به صورت ویژه دیده شده و اقلام دارویی برای آنها فراهم شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به برپایی اتاق‌های سرد در مرز خسروی برای جلوگیری از گرمازدگی، خاطر نشان کرد: ۵۰۰ هزار عدد سرم برای ایام اربعین خارج از سهمیه مراکز درمانی و به صورت ویژه برای این ایام با همکاری سازمان غذا و دارو تدارک شده است.

قلعه سفیدی گفت: اربعین یک فرصت گرانبها برای استان کرمانشاه است که علاوه بر میزبانی از زوار امام حسین (ع) موجب تقویت زیرساخت‌های لازم شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار