مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت پسته از باغات استان، پیش‌بینی کرد، امسال ۲۵۰ تن پسته در استان تولید شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 28 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رحمان فیض‌قربانی، سطح باغات پسته استان را ۲۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: نیمی از باغات پسته استان نهال بوده و هنوز به مرحله ثمردهی نرسیده و باغات مثمر هم هنوز به مرحله اوج تولید خود نرسیده‌اند.

 فیض‌قربانی با بیان اینکه احداث باغات پسته در استان کرمانشاه سابقه طولانی ندارد، اضافه کرد: از چند سال گذشته در پی بررسی‌های صورت گرفته در مورد امکان‌سنجی کشت پسته در شرایط اقلیمی استان، کشت پسته در برنامه استان قرار گرفت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به در برنامه بودن توسعه باغات پسته در استان، گفت: امکان احداث باغات پسته در تمامی شهرستان‌های استان جز مناطق خیلی گرم و خیلی سرد وجود دارد.

فیض‌قربانی اضافه کرد: هم اکنون بجز شهرستان‌های قصرشیرین و سرپلذهاب که آب و هوای خیلی گرم داشته و بخش‌هایی از دو شهرستان سنقروکلیایی و کنگاور که آب و هوای خیلی سرد دارند، در بقیه نقاط استان باغات پسته داریم.

وی سپس ارقام پسته تولیدی در باغات استان کرمانشاه را عمدتا شامل "کله‌قوچی" و "اکبری" عنوان و پیش‌بینی کرد، امسال ۲۵۰ تن پسته در باغات استان تولید شود.

به گفته این مسئول، برداشت پسته در باغات استان کرمانشاه شروع شده و تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار